30 września br. rozpoczyna się rejestracja uczestników do największego na świecie – i wciąż powiększającego swój zasięg – konkursu dla personelu serwisowego: VISTA – Volvo International Service Training Awards. Szacuje się, że do tegorocznej edycji konkursu przystąpi nawet 20 000 pracowników stacji obsługi z ogólnoświatowej sieci serwisowej Volvo Trucks i Volvo Buses. Poprzez pracę zespołową i rozwój kompetencji VISTA przyciąga i zatrzymuje w organizacji najbardziej utalentowanych mechaników.

Mimo że VISTA ma formułę konkursu, główną ideą jest motywowanie uczestników do pracy zespołowej w celu wzmacniania ducha współpracy i poczucia dumy, a także samodoskonalenia i rozwoju kompetencji. Dzięki VISTA pracownicy stacji obsługi mogą pogłębić swoją wiedzę i zwiększyć jakość pracy, co z kolei przyczynia się do wzrostu jakości obsługi Klientów i poziomu ich zadowolenia.

Wysoko wykwalifikowani i zmotywowani mechanicy stanowią istotny element, umożliwiający stacjom obsługi Volvo Trucks sprawną diagnostykę i usuwanie usterek w pojazdach, przy zachowaniu wysokich standardów jakościowych. Ich umiejętności mają decydujący wpływ na zapewnienie maksymalnej dyspozycyjności samochodów ciężarowych użytkowanych przez Klientów.

“Najwyższej klasy sieć serwisowa ma kluczowe znaczenie dla powodzenia działalności transportowej naszych klientów” – mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks. –  “VISTA pokazuje jak ważni są nasi mechanicy, zaś sama rywalizacja wspomaga doskonalenie naszych umiejętności, dzięki czemu jesteśmy w stanie oferować usługi na absolutnie najwyższym poziome z pomocą najlepszych na świecie zespołów serwisowych”.

VISTA rozrasta się z roku na rok. Szacuje się, że w tegorocznej edycji weźmie udział 20 000 pracowników globalnej sieci serwisowej Volvo, skupionych w około 5 000 zespołach. Organizując konkurs Volvo Trucks stawia czoła wyzwaniu, jakim jest rekrutacja i zatrzymanie w stacjach obsługi wykwalifikowanych pracowników.

“Mistrzostwa Świata VISTA są dla uczestniczących w nich zespołów okazją do zaprezentowania światu swoich możliwości i zmierzenia się z najlepszymi przed liczącą dziesiątki tysięcy osób widownią. VISTA to coś więcej niż współzawodnictwo – to hołd dla pracy zespołowej, różnorodności i talentu, co czyni z niego wydarzenie wyjątkowe” – wyjaśnia Anna Rogbrant, menedżer projektu ds. VISTA.

VISTA to skrót od Volvo International Service Training Awards, wydarzenia zainagurowanego w 1957 r. jako konkurs mechaników Volvo w Szwecji. Dwadzieścia lat później, w 1977 r., rywalizacja obejmowała swoim zasięgiem już wszystkie kontynenty i przyciągała autoryzowanych dealerów Volvo z całego świata. Obecnie VISTA jest największym na świecie konkursem dla personelu obsługi posprzedażnej, organizowanym co dwa lata.

W VISTA mogą brać udział wszyscy dealerzy Volvo Trucks i Volvo Buses oraz pracownicy ich stacji obsługi. Żeby się zakwalifikować, zespoły uczestników muszą najpierw rozwiązać dwuczęściowy test wiedzy technicznej.