Chevron, który na terenie Europy oferuje produkty pod marką główną Texaco, po raz pierwszy wprowadza w tym regionie pełną gamę produktów komercyjnych i przemysłowych pod wspólną nazwą Delo. Nowa rodzina produktów zwiększy zasięg oferty Delo, umożliwiając klientom kompleksową ochronę silników przy zastosowaniu produktów jednej marki, obejmujących różnorodne oleje silnikowe, oleje do układów przeniesienia, oleje do przekładni głównych, smary oraz płyny do chłodnic o wydłużonej żywotności.

Oleje przekładniowe do skrzyń biegów

Nowo opracowany Delo Syn-AMT XV SAE 75W-90 jest najwyższej jakości syntetycznym olejem przekładniowym do mocno obciążonych zsynchronizowanych przekładni ręcznych samochodów ciężarowych. Odpowiednio dobrany skład zapewnia wydłużone przebiegi rzędu 450 000 km i większe oraz płynność w niskich temperaturach, przyczynia się do szybkiego obiegu oraz do ochrony przed zużyciem podczas zimnego rozruchu.

Ponadto wysoki wskaźnik lepkości i dobra odporność na ścinanie zapewniają odpowiednią lepkość i grubość filmu olejowego do skutecznego smarowania w wysokich temperaturach, a specjalnie dopracowana charakterystyka tarcia zapewnia płynną zmianę biegów podczas całego okresu użytkowania oleju. Nowy Delo Syn ATF XV to wysokiej jakości syntetyczny olej przekładniowy do automatycznych skrzyń biegów, zalecany w aplikacjach wymagających olejów przekładniowych Volvo 97342. Ten olej do automatycznych skrzyń biegów charakteryzuje odporność na powstawanie szlamów, laków i osadów, utrzymywanie stałej lepkości oraz ochrona przekładni, łożysk i sprzęgieł, co przyczynia się do mniejszego zużycia paliwa.

Olej przekładniowy

Oleje przekładniowe również wzbogacono o nowe produkty: Delo Gear CGA SAE 80W-90 oraz Delo Syn-Gear XPD SAE 75W-85 – dotąd niedostępne na europejskim rynku. Delo Gear CGA SAE jest wysokiej jakości olejem przekładniowym dostosowanym do wydłużonych przebiegów, stworzonym z myślą o nawet trzykrotnie dłuższych okresach między wymianami oleju niż w przypadku standardowych olejów mineralnych stosowanych w mocno obciążonych przekładniach głównych i mechanizmach różnicowych. Ten olej do mocno obciążonych przekładni samochodowych pomaga w utrzymaniu czystości przekładni i łożysk, zapobiegając ich zatarciu i zużyciu.

Smary

Do produktów Texaco Delo dodane zostają trzy nowe smary, w tym Delo Grease ESI HD Moly 3% EP 1 oraz Delo Grease ESI HD Moly 5% EP 2. Nowe produkty powiększą ofertę Delo Starplex, przy czym wysokiej jakości smar o długim okresie eksploatacji Delo Starplex EP 2 zastąpi Starplex EP 2 jako produkt uniwersalny, odpowiedni do smarowania łożysk w różnych warunkach, w tym w warunkach dużej wilgotności, wysokich temperatur i narażenia na korozję.

Oleje silnikowe – nowe formuły

Do oferty olejów silnikowych Texaco Delo dodano także nowe formuły. Pierwsza z nich to Delo 400 MGX SAE 15W-40, zastępująca Ursa Ultra LE SAE 15W-40. Jest to niskopopiołowy (low SAPS) wysokiej jakości olej silnikowy przeznaczony do mocno obciążonych silników użytkowanych w pojazdach drogowych i poza drogowych zasilanych olejem napędowym o wysokiej lub niskiej zawartości siarki (10-5 000 ppm). Delo 400 MGX SAE 15W-40 zapewnia ochronę nowoczesnym wysokoprężnym silnikom niskoemisyjnym wyposażonym w układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), filtr cząstek stałych (DPF) oraz układ recyrkulacji spalin (EGR). Przeznaczony jest do stosowania w mieszanych flotach pojazdów drogowych oraz poza drogowych i spełnia wymagania wydajności szerokiej gamy czterosuwowych wolnossących i turbodoładowanych silników diesla.

Delo 400 XLE HD SAE 5W-30 jest syntetyczną wersją oleju do silników mocno obciążonych. Ten najwyższej jakości olej stworzono z myślą o optymalnej oszczędności paliwa w szerokiej gamie pojazdów drogowych, poza drogowych i budowlanych. Nowy skład spełnia wymagania czterosuwowych wolnossących i turbodoładowanych niskoemisyjnych silników diesla oraz starszych typów silników wysokoprężnych i silników napędzanych gazem.

Formuła zawiera zaawansowaną technologię niskopopiołowych (low SAPS) dodatków uszlachetniających, zapewniającą doskonałe właściwości myjące i dyspergujące, odporność na utlenianie oraz ochronę przed zużyciem i korozją dzięki skutecznym dodatkom przeciwpiennym. Przeznaczony jest do stosowania w silnikach Volvo, MAN, Scania, Daimler, DAF i Iveco spełniających wymagania normy emisji spalin Euro VI. Inne odświeżone formuły obejmują Delo 400 XLE SAE 10W-30, produkt zgodny z ACEA E6/E9 przeznaczony do stosowania w trybie wydłużonych przebiegów, zawiera dodatki niskopopiołowe (low SAPS) oraz spełnia wymagania emisji spalin Euro VI , a także Delo 400 XSP SAE 5W-40, niskopopiołowy (low SAPS) olej zgodny ze specyfikacjami ACEA E9, znakomity do pracy w niskich temperaturach.