Hiszpańska Grupa SJL, obsługująca ciężarową flotę 1000 naczep, która pokonuje rocznie około 80 milionów kilometrów, wybrała Goodyear na jedynego dostawcę ogumienia. Kompleksowa oferta opon, usług i rozwiązań, jaką oferuje amerykański koncern, ma pomóc zwiększyć konkurencyjność przewoźnika.

Najważniejszymi atutami Goodyear, które przesądziły o wyborze na partnera, była wysoka jakość opon KMAX i bieżnikowanych TreadMax oraz funkcjonalność i przejrzystość systemów: Goodyear FleetOnlineSolutions i Goodyear Proactive Solutions TPMS, które zostaną zamontowane w 400 pojazdach. Istotnym elementem dla przedsiębiorstwa była też możliwość uzyskania obsługi serwisowej działającej również w Maroku.

Grupa SJL powstała w 2002 roku, w wyniku fuzji firm Transportes San Jose i Transportes Lopez. Centrala przedsiębiorstwo mieści się w Oiartzun, niedaleko San Sebastian w północnej Hiszpanii. Spółka ma też trzy oddziały na terenie kraju. Baza w Oiartzun obsługuje Francję, Wielką Brytanię, kraje skandynawskie, Niemcy, Włochy i Maroko. SJL ma również swoje przedstawicielstwo w Holandii.

„Goodyear zaproponował najbardziej kompleksową ofertę, która idealnie odpowiadała na nasze oczekiwania, obejmujące FleetOnlineSolutions, opony oraz system TPMS. W ubiegłym roku nasze pojazdy wyjeżdżały 20 000 razy poza Europę. Jesteśmy liderem transportu lądowego między Unią Europejską a Afryką, dlatego dostępność usług w Afryce Północnej jest dla nas bardzo ważna. Dzięki temu nie tylko ograniczymy problemy z ogumieniem, lecz także – gdy awaria już wystąpi – skrócimy przestoje i zmniejszymy ich koszty. Poczucie pewności i możliwość zmniejszenie całkowitego kosztu użytkowania opon, wszędzie tam gdzie pracują nasze pojazdy, pokierowały naszym wyborem Goodyeara jako partnera oponiarskiego” – powiedział Arnauld Belhartz, menedżer floty SJL Group.

FleetOnlineSolutions to internetowy system zarządzania oponami, który poprzez minimalizację nakładów administracyjnych i skrócenie przestojów pojazdów, pomaga flotom ograniczać koszty. Dzięki niemu operatorzy otrzymują uzgodnione usługi w ustalonych cenach na terenie całej Europy, wraz z systemem internetowej sprawozdawczości, w warunkach pełnej przejrzystości operacyjnej. Baza danych zawiera informacje o wszystkich pojazdach kontrahenta, ich położeniu, programie obsługi opon, uzgodnionych warunkach i usługach objętych kontraktem. Przekłada się to na szybką realizację zleceń klienta zgodnie z wymaganiami, nawet w innym kraju i obcym języku. Płatności wykonywane są automatycznie po uzgodnionych cenach, więc nie ma opóźnień płatniczych ani problemów z wyceną.

Goodyear Proactive Solutions TPMS zapewnia stałe monitorowanie ciśnienia i temperatury w oponach w czasie rzeczywistym. Pomaga to ograniczyć awarie i zoptymalizować żywotność ogumienia, ekonomikę paliwową i koszty operacyjne. Pokładowy router stale rejestruje dane i przesyła je do chmury Goodyear. W razie wystąpienia problemów, serwer wysyła e-mailowe ostrzeżenia do menedżera floty i/lub informacje w aplikacji w czasie rzeczywistym. Dzięki zastosowaniu technologii Goodyear G-Predict Technology, dane pozwalają przewidywać żywotność opon i z wyprzedzeniem zaplanować działania konserwacyjne, minimalizując wpływ na działalność operacyjną.