Główną atrakcją firmy Kögel na targach transport logistic 2019 jest Kögel Cargo Rail z wyposażeniem RoRo. Naczepa Cargo Rail jest dostępna także w generacji NOVUM. Dzięki zoptymalizowanej ramie zewnętrznej i udoskonalonemu nadwoziu, naczepa Kögel Cargo Rail jest łatwiejsza w obsłudze. W generacji naczep NOVUM Kögel Cargo Rail wprowadzano wysoki stopień indywidualizacji, dzięki czemu można dostosować naczepę do konkretnych wymagań firm spedycyjnych.

Rama w wersji Rail
Naczepa Kögel Cargo Rail posiada stabilną stalową ramę o lekkiej konstrukcji oraz szyjkę ramy o wysokości 120 mm. Naczepa do wszechstronnych zastosowań posiada zoptymalizowany profil ramy zewnętrznej i udoskonalone nadwozie, wyróżniające naczepy generacji NOVUM.

W wyposażeniu podstawowym masa własna naczepy wynosi od ok. 6350kg. Nośność podłogi, przystosowanej do przenoszenia wysokich nacisków wózków widłowych, wynosi maks. 7200 kg. Poza znanymi zaletami generacji NOVUM, takimi jak nowa konsola złączy powietrznych i elektrycznych na przedniej ścianie, która przenosi siły na ramę wzdłuż wsporników, nowa rama zewnętrzna ułatwiająca dostęp do punktów mocowania Vario-Fix oraz kieszenie na listwy z możliwością rozmieszczenia na wiele sposobów, Kögel Cargo Rail posiada również bogate wyposażenie seryjne. 13 par pierścieni mocujących dołączanych seryjnie, w postaci haków mocujących ułatwiających obsługę. Wytrzymują one działanie siły rozciągającej o wartości 2500 kilogramów. Egzemplarz wystawowy transport logistic posiada optymalne zabezpieczenie ładunku w perforowanej zewnętrznej ramie stalowej typu Vario-Fix z opcjonalnymi 24 parami pierścieni, z których każdy posiada wytrzymałość na siłę rozciągającą o wartości 2500 kg.

Połączone z ramą krawędzie do chwytaków, wykonane z włókna aramidowego, zabezpieczenie plandeki przed chwytakami oraz specjalne osie w wersji Rail sprawiają, że modele Cargo Rail generacji NOVUM są idealne do załadunku kolejowego. Ponadto naczepa ta daje możliwość łatwego przeładunku na typowe wagony kieszeniowe oraz została zaprojektowana pod kątem wysokości stojaka 980 mm. Model otrzymał atest DIN EN 12642 kod XL, co pozwala na załadunek na szybkobieżne pociągi towarowe rozwijające prędkość do 140 km/h.

Dodatkowe indywidualne wyposażenie modelu targowego
Naczepa Kögel Cargo Rail posiada opcjonalne wyposażenie RoRo Heavy-duty umożliwiające jej samodzielny transport na statku lub promie. Obejmuje ono ukośne wzmocnienia pomiędzy ramą główną a ramą zewnętrzną, zamkniętą płytę ślizgową o grubości 10 mm, płytę siodła o grubości 10 mm, dwa zawory podciśnieniowe i cztery pary pierścieni do mocowania ładunków o sile rozciągającej do 12 000 kg. Wyposażenie RoRo dopełniają wzmocnione mechanicznie podpory w wersji Ferry z rolkami.

Kögel Cargo Rail wyposażono ponadto w opcjonalne nadwozie Strong & Go. Łączy ono innowacyjną zabudowę generacji NOVUM z integralną plandeką dachową z pasami usztywniającymi. Dzięki temu rozwiązaniu podczas transportu palet kratowych i ładunków zabezpieczonych pasami zgodnie z normą DIN EN 12642 Code XL oraz wytycznymi Daimler 9.5 nie jest konieczne zastosowanie listew wkładanych. Aby uzyskać certyfikat na jednowarstwowy i dwuwarstwowy przewóz skrzynek na napoje na standardowych paletach, przy nadwoziu Strong & Go wymagany jest tylko jeden rząd listew, zamiast trzech lub czterech rzędów w przypadku zwykłego nadwozia.

W celu zwiększenia bezpieczeństwa transportu oraz aby zapobiec wypadkom podczas skrętów, naczepa została wyposażona w opcjonalne migające boczne światła obrysowe. Aby umożliwić łatwe i szybkie zablokowanie otwartej plandeki dachowej, naczepa Kögel Cargo Rail została wyposażona w nowy stoper EasyFix. Stoper EasyFix nie tylko utrzymuje plandekę dachową w stabilnej pozycji, ale pozwala ponownie ją zasunąć po załadunku. System ten zwiększa wydajność i bezpieczeństwo zaladunku i rozładunku. Kolejne elementy indywidualnego wyposażenia to stalowa płyta falista o długości 720 milimetrów zamontowana nad tylną częścią wspornika końcowego, tylny portal ze stalowymi kłonicami narożnymi, wzmocnione zderzaki stalowe, poprzeczny stalowy kątownik o grubości 8 mm biegnący przez całą szerokość, montowany centralnie na tylnej części ramy oraz zabezpieczenie zamków, linki plandekowe z dwoma uchwytami, wielokomorowe światła tylne LED Kögel LUXIMA i wiele więcej.