Kögel rozszerza swoją ofertę podwozi kontenerowych o nowo opracowaną lekką naczepę do przewozu kontenerów z centralnym wysuwem. Nowe podwozie Kögel Port 45 Triplex święci swoją premierę na targach pojazdów użytkowych IAA 2018. Ta naczepa kontenerowa, posiada w wersji podstawowej niewielką masę własną wynoszącą 4480 kg, dopuszcza obciążenie ładunkiem o masie całkowitej 41 000 kg. Obciążenie sprzęgu siodłowego sięga 14 000 kg. Naczepa przeznaczona jest do transportu kontenerów ISO o wymiarach 20, 30, 40 i 45 stóp, jak również 40- i 45-stopowych kontenerów typu Highcube.

Nowy Port 45 Triplex, którego masa własna wynosi od 4250 kg z wyposażeniem indywidualnym, zalicza się obecnie do najlżejszych naczep kontenerowych na rynku. Dzięki temu możliwe jest osiągnięcie ładowności ponad 36 520 kg oraz ekonomiczności transportu intermodalnego. Ta redukcja masy wynika z optymalizacji podwozia. Perforacje w kształcie elipsy zastosowane w tej lekkiej konstrukcji zapewniają optymalne rozłożenie naprężeń. Niewielką masę własną w wyposażeniu podstawowym można jeszcze zmniejszyć za pomocą lekkiego indywidualnego wyposażenia, takiego jak aluminiowe felgi i zbiorniki powietrza.

Priorytetem koncepcji naczepy Port 45 Triplex jest możliwość jej wygodnej obsługi. Zaprojektowany na nowo łożyskowany kulkowo jednoczęściowy mechanizm wysuwu przedniego urzeka nie tylko łatwą obsługą, lecz także brakiem pracochłonnej i wymagającej napraw mechaniki. Konsola przewodów elektrycznych i powietrznych jest zabezpieczona i wpuszczona w mechanizm wysuwu przedniego, dzięki czemu znacznie zwiększa się wolna przestrzeń w obrębie przewodów przyłączeniowych do ciągnika. Mechanizm wysuwu środkowego można w zależności od celu zastosowania lub transportowanego kontenera wyciągać przy użyciu ciągnika do czterech różnych położeń. Dłuższą żywotność mechanizmu wysuwu środkowego naczepy Port 45 Triplex zapewnia praktycznie niewymagająca konserwacji prowadnica, osadzona na specjalnych ślizgach z tworzywa sztucznego i dwóch rolkach wysuwu. Podobnie zachowuje się mechanizm wysuwu tylnego. Można go szybko ustawić za pomocą korby ręcznej w jednej z łącznie siedmiu dostępnych pozycji.

Uniwersalne zastosowanie

Naczepa Port 45 Triplex przy wsuniętej ramie nadaje się do transportu kontenerów ISO mierzących 20 stóp ustawionych w jednej płaszczyźnie z tylną krawędzią naczepy. Gdy tylny i środkowy mechanizm jest wysunięty, pasują wówczas dwa kontenery ISO o wymiarze 20 stóp lub jeden kontener ISO o wymiarze 30 stóp lub jeden kontener typu Highcube o wymiarze 40 stóp lub jeden kontener typu Highcube o wymiarze 45 stóp z układem short tunnel. Gdy wysunięte są wszystkie trzy mechanizmy nic nie stoi na przeszkodzie transportowania kontenera Eurocorner Highcube o wymiarze 45 stóp. Egzemplarz wystawiany na targach IAA prezentuje dodatkowo także opcje ładowania kontenera ISO z tyłu o wymiarach 40 i 45 stóp oraz kontenera o długości 13,6 m oraz centralnie kontenera ISO o wymiarze 20 stóp do dużych obciążeń.

Powłoka KTL: trwała ochrona przed korozją

Podobnie, jak we wszystkich naczepach kontenerowych Kögel Port, cała rama pojazdu w modelu Port 45 Triplex jest chroniona przed korozją dzięki technologii nanoceramicznej oraz powłoce KTL i lakierowi UV.