Czy to ruch miejski, czy kręte drogi krajowe, czy wyboisty szuter albo błotniste lasy: Klasa X z sześciocylindrowym silnikiem, automatyczną skrzynią biegów 7G-TRONIC PLUS i stałym napędem na wszystkie koła 4MATIC wszędzie sobie poradzi. Nowy flagowy model X 350 d 4MATIC (orientacyjne dane: łączne zużycie paliwa: 9,0 l / 100 km, łączna emisja CO2: 237 g / km) rozwija 190 kW (258 KM) przy maksymalnym momencie obrotowym 550 Nm. Pickup ten przyspiesza od 0 do 100 km w 7,9 sekundy. Stały napęd na wszystkie koła zapewnia odpowiedni poziom stabilności jazdy i dynamikę zarówno na drodze, jak i poza nią – nawet na mokrym i zimowym asfalcie. Wybór trybu reakcji silnika i skrzyni biegów, od komfortowego po sportowy, jest na wyciągnięcie ręki. Dzięki temu model X 350 d 4MATIC stanowi połączenie sportowego charakteru i praktyczności.

Od 30 lipca 2018 r. można zamówić z liniami wyposażenia PROGRESSIVE i POWER w Europie. W Polsce ceny za X 350 d 4MATIC zaczynają się od 173 600 PLN netto (213 528 PLN z VAT) za wersję PROGRESSIVE. Luksusowa wersja POWER kosztuje od 183 800 PLN netto (226 074 PLN z VAT).

Mercedes oferuje dużą ładowność i ogromną siłę uciągu, a także komfortową jazdę na drodze. Za te osiągi w dużej mierze odpowiada szeroki rozstaw kół, długi rozstaw osi i komfortowe zawieszenie. Składa się z ramy typu drabinkowego, niezależnego zawieszenia przedniego z podwójnym wahaczem, osi tylnej ze sztywną sekcją i sprężyn śrubowych na obu osiach. W połączeniu z sześciocylindrowym silnikiem o mocy 190 kW (258 KM) i stałym napędem na wszystkie koła zapewnia dodatkową porcję radości z prowadzenia i dynamiki jazdy zarówno na drodze, jak i poza nią.

Doskonała wydajność i szybka zmiana biegów

Maksymalny moment obrotowy 550 Nm jest dostępny w szerokim zakresie obrotów silnika od 1400 do 3200 obr / min. Oznacza to, że wysoki moment obrotowy jest dostępny już przy niskich prędkościach obrotowych silnika. Niezależnie od tego, czy chodzi o sportowy styl jazdy, komfortowe dalekie podróże, czy jazdę terenową w trudnych warunkach – V6 zawsze zapewnia spokojny i wydajny napęd. Jego cechy to lekka konstrukcja, jednostopniowa turbosprężarka o zmiennej geometrii turbiny, zapewniająca szczególnie zwinną reakcję silnika, oraz innowacyjna powłoka gładzi cylindrowych NANOSLIDE, stosowana również w Formule 1.

Automatyczna skrzynia biegów 7G-TRONIC PLUS w standardzie, wraz z manetkami zmiany biegów na kierownicy, działa bez przerw w dostawie mocy podczas zmiany biegów. Poprawia to prowadzenie na pochyłościach, w terenie i podczas holowania przyczepy. Kolejne zalety to szybka zmiana biegów i niski poziom prędkości obrotowej silnika. Ma to pozytywny wpływ, szczególnie jeśli chodzi wydajność i poziom hałasu. Szeroki rozstaw kół zapewnia wrażenia z jazdy za pośrednictwem systemu DYNAMIC SELECT. Ręczne zmiany biegów są również możliwe za pomocą manetek zmiany biegów na kierownicy.

DYNAMIC SELECT dla indywidualnego wyboru właściwości jezdnych

W ramach systemu DYNAMIC SELECT, który jest montowany standardowo, X 350 d 4MATIC wyposażony jest w przełącznik trybu jazdy, dotychczas rzadko dostępny w segmencie pickupów. Kierowca może zmieniać charakterystykę jazdy jednym ruchem palca, wybierając jeden z pięciu trybów – od spokojnego i komfortowego po sportowy i dynamiczny. Tryby te modyfikują reakcję silnika, punkty zmiany biegów automatycznej skrzyni biegów i funkcję ECO start / stop:

Comfort: Ten tryb włącza się automatycznie po uruchomieniu silnika. Zapewnia harmonijne charakterystyki przyspieszenia oraz wczesne punkty zmiany biegów.

Eco: 7G-TRONIC PLUS zmienia przełożenia przy szczególnie niskich prędkościach obrotowych silnika.

Sport: silnik reaguje błyskawicznie na otwarcie przepustnicy. Automatyczna skrzynia biegów wykorzystuje cały zakres prędkości silnika, aby zmieniać biegi i dokonuje zmiany przy wyższych prędkościach obrotowych silnika.

Manual: Automatyczną skrzynię biegów można obsługiwać ręcznie za pomocą manetek zmiany biegów na kierownicy. Umożliwia to znacznie krótszy czas przełączania niż w trybach Comfort i Eco.

Offroad: Ten tryb jest odpowiedni do jazdy w trudnym terenie. Oferuje wyższe punkty przełączania biegów i bardziej płaską, a więc bardziej precyzyjnie regulowaną krzywą charakterystyki przyspieszenia.

Funkcja ECO start / stop jest dostępna we wszystkich trybach jazdy, z wyjątkiem trybu Offroad. Przełącznik DYNAMIC SELECT znajduje się w centralnym panelu sterowania na konsoli środkowej. Wybrany tryb jest pokazywany jako status, a po zmianie trybu pojawia się przez krótki czas pulsując na wielofunkcyjnym wyświetlaczu zestawu wskaźników.

4MATIC stały napęd na wszystkie koła do jazdy na drodze i w terenie

Stały napęd na cztery koła 4MATIC z przekładnią redukcyjną i opcjonalną blokadą mechanizmu różnicowego na tylnej osi zapewnia przyczepność na szerokiej gamie nawierzchni. Napęd na wszystkie koła obejmuje dwustopniową skrzynię rozdzielczą, która jest montowana do głównej przekładni 7G-TRONIC PLUS. Jest on wyposażony w centralny mechanizm różnicowy o konstrukcji planetarnej, który rozprowadza siłę napędową między przednią i tylną osią przy stałym rozkładzie momentu obrotowego wynoszącym 40 do 60 procent. Taka konfiguracja zapewnia lepszą dynamikę i wyższe przyspieszenie poprzeczne na drodze oraz lepszą trakcję podczas przyspieszania. Podczas jazdy w terenie optymalną trakcję zapewnia płynnie regulowany mechanizm różnicowy między osiami w skrzyni rozdzielczej, w postaci elektromechanicznego sprzęgła wielotarczowego. Zapewnia to pełne wykorzystanie potencjału trakcyjnego wszystkich czterech kół w trudnym terenie.

Dostępne są trzy tryby z napędem na cztery koła: 4MAT dla zwiększenia dynamiki pojazdu, 4H dla lepszej trakcji terenowej i 4L dla szczególnie trudnego terenu. Połączenie kontrolowanej blokady mechanizmu różnicowego między osiami (0-100%), mechanizmu różnicowego blokowania tylnej osi i przekładni redukcyjnej zapewnia dobre osiągi zarówno na drodze, jak i poza nią.

Napęd na wszystkie koła i zawieszenie z długimi skokami sprężyny i prześwitem do 222 milimetrów oferują doskonałe właściwości jezdne. Klasa X bez wysiłku wspina się pod kątem do 45 stopni, brodzi w wodzie o głębokości do 60 centymetrów i zachowuje równowagę na pochyłościach prawie 50 stopni.

Mercedes me connect – inteligentnie połączony z siecią

Dzięki modułowi komunikacyjnemu z zainstalowaną na stałe kartą SIM, kierowcy Klasy X na ponad 20 rynkach europejskich korzystają z oferty usług Mercedes me connect i są w stanie uzyskać dostęp do pojazdu za pomocą smartfona. Usługi obejmują informacje o ruchu na żywo (Live Traffic Information), telefon alarmowy awaryjnych Mercedes-Benz, standardowe usługi zarządzania przeglądami, pomoc w razie wypadku (Accident Recovery) lub awarii (Breakdown Management) oraz usługi zdalnego pobierania statusu i monitorowania pojazdu. Obejmuje to lokalizację zaparkowanego samochodu, śledzenie go i geofencing. Dane można pobierać w dowolnym czasie i z dowolnego miejsca za pomocą smartfona, tabletu lub komputera – pod warunkiem, że dostępne jest połączenie internetowe. Usługi można wygodnie konfigurować i zarządzać nimi za pośrednictwem portalu Mercedes me lub aplikacji Mercedes me. Jeśli używana jest aplikacja Mercedes me App, możliwa jest również pełna nawigacja „door-to-door”. Ich użycie wymaga akceptacji regulaminu i rejestracji w portalu klienta Mercedes me.