Na dobrej drodze do kolejnego sukcesu w Rajdzie Dakar jest zespół Kamaz-Master wspierany przez Goodyeara. Jego załogi zajmują obecnie pierwsze trzy miejsca w klasyfikacji ogólnej.

 

43 Rajd Dakar rozpoczął się 3 stycznia 2021 r. w Dżuddzie, w Arabii Saudyjskiej. Wyścig liczy ponad 7500 km i zakończy się 15 stycznia. Jest uważany za jeden z najtrudniejszych rajdów na świecie.

Pierwsza połowa wyścigu okazała się dla niektórych zespołów startujących ciężarówkami trudna. Efektem była eliminacja pięciu z nich już po pierwszych sześciu etapach, w tym załogi z numerem 502 prowadzonej przez Siergieja Wiazowicza z MAZ Autosport, zdobywcy brązowego medalu w Dakarze 2020. Trudności nie ominęły też obrońcy tytułu mistrza i zwycięzcy Rajdu Dakar 2020, Andrieja Karginowa z Kamaza-Mastera, który podczas pierwszych dwóch dni rywalizacji zmagał się z problemami technicznymi, spadając na 10. pozycję w klasyfikacji generalnej, ale pokazał prawdziwego ducha walki i awansował na 8 miejsce w zestawieniu ogólnym tuż przed dniem odpoczynku w Ha’il 9 stycznia.

Po siedmiu etapach ekipa fabryczna Kamaz-Master zajmuje pierwsze trzy miejsca w rankingu ogólnym. Prowadzi Dmitrij Sotnikow (załoga nr 507) z przewagą nad kolegami z drużyny Szybałowem (+00 45′ 46″) i Mardiejewem (+01 05′ 06″). Pierwszą piątkę uzupełniają zawodnicy Ales Loprais, Instaforex Loprais Praga (+01 21′ 47″) i Martin Macik, Big Shock Racing (+01 42′ 01″).

– Dakar 2021 jest jeszcze trudniejszy niż poprzednia edycja. Nigdy nie widziałem tak wyrównanego wyścigu, szczególnie na 4 etapie. Każdy etap to nowe wyzwania, w tym wysokie piaszczyste wydmy, w których łatwo ugrzęznąć, skaliste kaniony oraz suche koryta rzek, które codziennie sprawdzają granice możliwości kierowców, ciężarówek i opon. Po raz kolejny standardowe opony Goodyear Offroad ORD pokazują swoje niezwykłe osiągi pod względem przyczepności i wytrzymałości. Nasze załogi mogą całkowicie skupić się na wyścigu, nie martwiąc się o opony i przeć do zwycięstwa bez względu na trudne warunki na trasie – powiedział Władimir Czagin, kierownik zespołu Kamaz-Master.

– Ciężarówki Kamaz-Master o mocy 1150 KM i masie 9,5 tony to jedne z najbardziej niesamowitych pojazdów w Dakarze. Na szybkich odcinkach osiągają prędkość do 140 km/h. Odcinki wymagające bardziej ostrożnej jazdy stanowią wyzwanie dla załóg, ponieważ pod piaskiem kryją się ostre kamienie, a znaczna część rajdu przebiega po skalistych nawierzchniach. Podobnie jak podczas codziennej działalności naszych klientów, produkty Goodyear wspierają załogi w jak najszybszym dotarciu z punktu A do B lub od startu do mety, bez żadnych niespodzianek – wyjaśnił Maciej Szymański, dyrektor ds. marketingu opon użytkowych Goodyear w Europie.

Te ekstremalne warunki użytkowania są dla Goodyeara wyjątkową okazją do przetestowania wytrzymałości i osiągów standardowych produktów oraz zaawansowanej technologii karkasu wykorzystywanej w rozwoju opon dla samochodów terenowych i drogowych.

Firma Kamaz, która w pełnym zakresie opracowuje, projektuje i montuje ciężarówki wyścigowe, wybrała Goodyeara jako zaufanego partnera w dziedzinie opon. Zespół startuje w Rajdzie Dakar od 1990 r., a do 2020 roku odniósł 17 zwycięstw.