Iveco Stralis NP osiąga rekordowy dystans na jednym tankowaniu LNG

C

31-10-2018

Ciągnik siodłowy Stralis NP 460 KM 4x2 przejechał z Londynu do Madrytu na gazie ziemnym bez dodatkowego tankowania

Ciągnik siodłowy Stralis NP 460 KM 4×2 przejechał z Londynu do Madrytu na gazie ziemnym bez dodatkowego tankowania

Pojazd Iveco Stralis NP 460 KM, który wyjechał z Wielkiej Brytanii, pokonał najdłuższą w historii drogę na jednym tankowaniu LNG, czym udowodnił przydatność pojazdów napędzanych gazem ziemnym w krajowym i europejskim transporcie drogowym.

Wyruszając z Londynu, ciągnik siodłowy Stralis NP 4×2 ciągnął trzyosiową naczepę skrzyniową z plandeką, a łączna masa zestawu wynosiła 30 ton. Po krótkiej przeprawie promem z Dover do Calais pojazd pokonał 1728-kilometrową drogę bez ponownego tankowania, przekraczając oficjalny, komunikowany zasięg pojazdu wynoszący 1600 km, i tym samym ustanowił nowy rekord przejechanej odległości. To imponująca oszczędność na kosztach paliwa. Zużyte LNG to koszt około 200 funtów za całą trasę do miejsca przeznaczenia, czyli o 40% mniej w porównaniu z kosztami oleju napędowego.

PROMOCJA

PROMOCJA

Martin Flach, Dyrektor ds. paliw alternatywnych Iveco, mówi: „W zeszłym roku modelem Stralis NP 400 KM przejechaliśmy trasę od John O’Groats do Land’s End na jednym tankowaniu, ale tym razem postanowiliśmy ustawić poprzeczkę jeszcze wyżej. Była to okazja nie tylko do zademonstrowania, jak oszczędny jest Stralis NP, ale i do przetestowania naszego najnowszego silnika o mocy 460 KM napędzanego gazem. Napełniliśmy zbiornik zanim wyruszyliśmy z Londynu, a po raz pierwszy zatrzymaliśmy się na tankowanie dwa i pół dnia później w Madrycie. Jazda z użyciem tylko gazu ziemnego oznacza, że nie musisz się martwić o olej napędowy czy AdBlue. To najprostsze rozwiązanie i dla menedżera floty, i dla kierowcy”.

Pomimo dużego natężenia ruchu po angielskiej stronie kanału La Manche, silnego wiatru we Francji oraz pagórkowatego odcinka trasy w Hiszpanii, Stralis NP odnotował imponujące średnie zużycie paliwa wynoszące 22,6 kg na 100 km.

Przed wyjazdem Iveco starannie zaplanowało trasę, korzystając z MyBestRoute, aplikacji internetowej opracowanej przez Michelin dla klientów Stralis NP. Umożliwia ona kierowcom i zarządcom flot wybranie optymalnej trasy po Europie, w tym również – zlokalizowanie stacji tankowania LNG oraz oszacowanie i porównanie całkowitego kosztu transportu samochodem ciężarowym napędzanym albo olejem napędowym albo gazem ziemnym.

Iveco wykorzystało tą trasę, aby zademonstrować, że gaz ziemny – obejmujący CNG, LNG i biometan – to sensowna, realistyczna, bezpieczna i opłacalna alternatywa dla oleju napędowego, dostępna w rosnącej sieci dostawców paliw w Wielkiej Brytanii i na całym kontynencie.

W porównaniu z olejem napędowym Euro 6 model Stralis NP napędzany LNG emituje około 60% mniej NOx, 99% mniej cząstek stałych i do 15% mniej CO2, a przy zastosowaniu biometanu emisja CO2 jest o 95% mniejsza.

Stralis NP jest dostępny jako ciągnik siodłowy w wersji 4×2 i 6×2 o mocy 400 lub 460 KM. Iveco oferuje również napędzane gazem ziemnym samochody ciężarowe o średniej i dużej ładowności oraz szeroką gamę lekkich samochodów dostawczych Daily Natural Power od 3,5 do 7,2 tony. Każdy z modeli można zamówić już dziś – to świadczy o pozycji Iveco jako prawdziwego partnera w dziedzinie zrównoważonego transportu.

Iveco jest pierwszym producentem pojazdów użytkowych, który już w 1995 roku zrozumiał potencjał drzemiący w gazie ziemnym. Od tego czasu firma opracowała pełną gamę samochodów ciężarowych i dostawczych oraz autobusów napędzanych tym paliwem. Do dziś sprzedano ponad 25 000 samochodów Iveco napędzanych gazem ziemnym.

 

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
Truck & Van 03/2021
TSL Biznes 03/2021
C