Do obecnej floty jednostek z silnikami wysokoprężnymi firmy HUBER, dołączyły nowe ciągniki siodłowe Stralis Natural Power (NP) przeznaczone do logistyki na terenie całej Europy. Uroczyste przekazanie odbyło się w siedzibie dealera Iveco CTC w Rudzie Śląskiej.

Iveco Poland przekazało firmie HUBER 5 sztuk ciągników siodłowych Stralis Natural Power o mocy 460 KM, wyposażonych w najnowocześniejszy układ napędowy wykorzystujący jako paliwo skroplony gaz ziemny (Liquid Natural Gas – LNG). Uroczyste przekazanie odbyło się w dniu 07 maja 2019 roku w Rudzie Śląskiej.

Firma HUBER posiada wieloletnie doświadczenie w transporcie międzynarodowym. Specjalizuje się w logistyce do takich krajów jak Wielka Brytania, Niemcy, Holandia i Republika Czeska. W swojej flocie posiada obecnie 34 ciągniki siodłowe marki Iveco, w sumie tabor liczy już 140 pojazdów.

Dzięki nowym Iveco Stralis NP 460 LNG, oferującym osiągi pozwalające zastąpić przewoźnikowi samochody z silnikiem diesla w każdym zadaniu transportowym, firma HUBER zapewnia swoim pracownikom większy komfort oraz bezpieczeństwo, jednocześnie mając swój udział w transformacji energetycznej sektora i dążeniu do zrównoważonego korzystania ze środowiska.

Podczas uroczystości przekazania ciągników Iveco obecni byli: Bogusław Ciupek – Prezes firmy HUBER oraz Marcin Jesionek – Szef Floty i Serwisu w firmie HUBER. Ze strony Iveco Poland: Marcin Piluchowski – Busimess Line Heavy Manager Iveco, Artur Wygnański – Key Account Manager Iveco, Rafał Kotalewicz i Robert Paszkowski – trenerzy Akademii Jazdy Iveco. Dealera IVECO CTC reprezentował Tomasz Urbanowicz – Prezes spółki CTC oraz zarządzający pionem Iveco w Grupie DBK.

Dostarczone pojazdy Iveco Stralis NP w wersji Low Tractor zostały wyposażone w zbiorniki LNG o pojemności 290 kg (800 litrów). Oferują rozwiązania technologiczne doskonale sprawdzające się w usługach liniowych klienta. Moc 460 KM i zasięg do 1150 km zapewni nie tylko doskonałe osiągi, ale również oszczędność paliwa i obniżenie całkowitego kosztu posiadania pojazdów. Ponadto ciągniki posiadają nowoczesną skrzynię biegów HI-TRONIX, systemy wspomagające HI-CRUISE oraz retarder. Doposażone zostały w duże lodówki o pojemności 50l, komfortowe fotele oraz klimatyzację postojową i reflektory xenonowe. Na życzenie klienta zostało także wykonane specjalne malowanie kabin pojazdów.

Bogusław Ciupek, Prezes firmy HUBER: „Uważamy, że nowe jednostkami Iveco, napędzane skroplonym gazem ziemnym, doskonale sprawdzą się w naszych usługach transportowych, jednocześnie dostarczą nam realne oszczędności w zużyciu paliwa w porównaniu z silnikami diesla oraz obniżą całkowity koszt posiadania pojazdów. Inwestycja ta jest jednym z planowanych elementów rozwoju naszej firmy, również w aspekcie technologicznym. Już teraz planujemy kolejne inwestycje w pojazdy LNG. Podjęciu tej decyzji sprzyjają także zmiany w przepisach, takie jak chociażby zwolnienia od stycznia 2019 z opłat drogowych dla samochodów napędzanych skroplonym gazem ziemnym (LNG) w Niemczech, zniesienie akcyzy na LNG i obciążenie oleju napędowego podatkiem na finansowanie rozwoju infrastruktury LNG w Polsce”.

Marcin Jesionek, Szef Floty i Serwisu w firmie HUBER: „Atutem technologii zastosowanej w pojazdach Iveco Stralis NP LNG jest możliwość wydłużenia okresów międzyprzeglądowych. W przypadku poprzedniego modelu były one najdłuższe w branży, a teraz ustalono je na aż 90 000 km, co przekłada się na więcej czasu na drodze i niższe koszty serwisowania. Na uwagę zasługuje również brak skomplikowanego układu oczyszczania spalin, filtrów cząstek stałych czy aktywnej regeneracji, to również obniża koszty utrzymania Stralisa NP 460”.