Na targach IAA 2018 w Hanowerze firma FPT Industrial pokazuje dostępne jednostki napędowe o mocy od 136 do 460 KM spełniające normę Euro VI gotowe do etapu D. Wszystkie silniki FPT Industrial NG są tak samo wydajne jak jednostki Diesela, ale emitują mniej CO2 i bardzo mało NOX.

W ubiegłym roku firma FPT zaprezentowała najpotężniejszy silnik zasilany gazem ziemnym dostępny na rynku. Cursor 13 Natural Gas był pierwszym silnikiem zaprojektowanym specjalnie dla ciężarówek dalekobieżnych. Obecnie prezentowany motor dostępny będzie również w wersji autobusowej. Ta wersja silnika ma nową miskę olejową i specjalnie zaprojektowane zakończenie wału, aby można było podłączyć wszystkie niezbędne urządzenia. Silnik zapewnia moc do 460 KM przy 1900 obr/min i moment obrotowy do 2000 Nm przy 1100 obr/min zasilany może być sprężonym gazem ziemnym CNG oraz LNG. Podobnie jak inne silniki FPT Cursor 13 NG wykorzystuje spalanie stechiometryczne.

Firma stosuje w swoich silnikach tę technologię od 1995 r. Aby spełnić najbardziej rygorystyczne limity emisji spalin zastosowano dodatkowo prosty i łatwy w instalacji katalizator trójdrożny bez konieczności montażu EGR, SCR oraz DPF. Wszystko to przynosi ogromne korzyści z punktu widzenia zrównoważonego rozwoju, zarówno dla środowiska, jak i dla klientów. Uzyskano redukcję o 98% PM i o 48% NOx w porównaniu z silnikami wysokoprężnymi zgodnymi z Euro VI. Przy tym ograniczono emisję hałasu dzięki bardziej płynnemu i cichszemu cyklowi spalania mieszanki. Co więcej spalanie bez EGR, wielopunktowe wtryskiwacze paliwa i szyny paliwowe zapewniają wiodące w klasie zużycie paliwa. W porównaniu do oleju napędowego oszczędności na paliwie sięgają nawet 40%. Ponadto kolektor wydechowy z żeliwa niklowanego, chłodzona wodą turbosprężarka z zaworem upustowym i głowica zaworowa z prasowanego żeliwa grafitowego umożliwiają silnikowi osiągnięcie wysokiej żywotności i niezawodności. Technologia Natural Gas nie wymaga stosowania AdBlue. W ten sposób otrzymano lżejsze i bardziej kompaktowe rozwiązanie, które pozwoliło na wygospodarowanie większej ilości miejsca. Dodatkowe wolne miejsce dało możliwość zamontowania większego zbiornika paliwa, tym samym zwiększając zasięg pojazdu.