Daimler Trucks wprowadza na północnoamerykański rynek Freightlinera Econic SD – specjalny samochód ciężarowy do zadań komunalnych. Europejscy klienci znają ten pojazd lepiej pod nazwą Mercedes-Benz Econic. Pojazd ten często znajduje zastosowanie na przykład w firmach wywożących odpady.

Oba Econici wyróżniają się przede wszystkim unikalną koncepcją Low Entry z nisko umieszczoną, przestronną kabiną kierowcy i dookolnym, panoramicznym polem widzenia. Z jednej strony ułatwia to częste wsiadanie i wysiadanie, a z drugiej znacząco poprawia widoczność kierowcy we wszystkich kierunkach w ożywionym ruchu miejskim, co przekłada się na znacznie wyższe bezpieczeństwo innych uczestników ruchu, takich jak piesi i rowerzyści.

Daimler Trucks wykorzystuje strategię platformy globalnej

Wprowadzając nowy samochód ciężarowy do Ameryki Północnej, producent pojazdów użytkowych wykorzystuje zalety swojej strategii platformy globalnej. Podobnie jak Mercedes-Benz Econic, również jego amerykański brat zjeżdża z taśm produkcyjnych największego na świecie zakładu produkującego samochody ciężarowe w Wörth (Nadrenia-Palatynat, Niemcy). Stamtąd wysyłany jest do Gaffney (USA, Karolina Południowa). Tam firma Freightliner Custom Chassis Corporation przeprowadza montaż końcowy z dostosowaniem do wymogów rynku północnoamerykańskiego. Freightliner Econic SD otrzymuje produkowany lokalnie w Detroit (Michigan), sześciocylindrowy silnik rzędowy DD8 (350 KM), należący do wykorzystywanej na całym świecie rodziny średnich silników Daimler Trucks MDEP (Medium Duty Engine Platform).

Daimler Trucks North America (DTNA) zarządza markami ciężarowymi Freightliner i Western Star. Dzięki nowemu członkowi rodziny Daimler Trucks North America zyska możliwość wejścia z marką Freightliner do zupełnie nowego segmentu na amerykańskim rynku pojazdów komunalnych i do wywozu odpadów. W Europie Mercedes-Benz Econic od około 20 lat jeździ po drogach miast i gmin, gdzie w niezliczonych zastosowaniach jednoznacznie udowodnił swoją niezawodność.