Ford wprowadza najbardziej inteligentny, ekonomiczny pod względem zużycia paliwa oraz ładowności model dostawczy Transita. Ponad 4600 zmodernizowanych komponentów oraz zaawansowane technologie układu napędowego i wspomagania kierowcy sprawiają, że nowy Transit, może przewozić więcej, zużywa mniej paliwa i jest łatwiejszy w prowadzeniu i obsłudze.

„Ford Transit po raz kolejny podnosi poprzeczkę, aby zwiększyć produktywność dla firm, zapewniając większą ładowność, lepszą wydajność paliwową i zaawansowaną łączność, która zapewni firmom narzędzia do maksymalizacji wydajności operacyjnej” – powiedział Michael McDonagh, główny inżynier programu globalnego Transita, Ford Europa. – “Ford również przyspiesza elektryfikację, wprowadzając pierwszy w segmencie „łagodny” hybrydowy układ napędowy idealny do dostaw.”
Ford Transit jest liderem sprzedaży w swoim segmencie zarówno w Europie, jak i Ameryce Północnej. Wzrost sprzedaży w Europie utrzymał się w 2019 r., a cała gama Forda Transita ustanowiła rekordowy poziom sprzedaży – 68 800 w drugim kwartale tego roku, co oznacza wzrost o 2,7% w porównaniu z drugim kwartałem 2018 r. Ford ulepszył również 1-tonowego Transita Custom. Został on wyposażony w nowe silniki wysokoprężne EcoBlue, EcoBlue Hybrid i Plug-In Hybrid, zapewniające zoptymalizowane zużycie paliwa, a także zaawansowane technologie łączności i wspomagania kierowcy.

Większy wybór
Mocny i oszczędny 2-litrowy silnik wysokoprężny EcoBlue został zoptymalizowany i może zaoszczędzić nawet 7% paliwa. Zwiększona wydajność paliwowa to zasługa m.in. ulepszonego układu wtryskowego, który zwiększa ciśnienie szczytowe do 2200 barów w celu bardziej wydajnego spalania. Aby zmniejszyć tarcie w silniku, nowe stalowe tłoki mają cieńszą osłonę niż poprzednie aluminiowe. Pompa olejowa o zmiennym przepływie zmniejsza straty poprzez dostosowanie ilości dostarczanego oleju do zapotrzebowania.
Dalszą poprawę efektywności paliwowej osiągnięto dzięki zastosowaniu w 2-tonowym modelu elektrycznego wspomagania kierownicy (EPAS), obniżeniu masy własnej, zastosowaniu opon o niskim oporze toczenia i poprawie własności aerodynamicznych. Oszczędzająca paliwo technologia Auto Start-Stop pozostaje standardem w całej gamie.
Wprowadzono również nową technologia EcoGuide, która również przyczynia się do oszczędzania paliwa. Wykorzystuje ona pozycjonowanie GPS, aby wskazać, kiedy należy zwolnić i zmienić bieg w oparciu o sytuacje, mające miejsce z przodu, przed samochodem, nawet poza zasięgiem wzroku, jak np. skrzyżowania, ograniczenia prędkości i wzniesienia.
Dotychczasowa gama 2,0-litrowych silników EcoBlue o mocy 105, 130 i 170 KM, rozszerza się o nowy 185-konny wariant, który zapewnia moment obrotowy 415 Nm. Wszystkie silniki mają ulepszoną konstrukcję turbosprężarki, która pomaga zapewnić lepszy rozkład momentu obrotowego w szerszym zakresie prędkości niż wcześniej.
Od wiosny 2020 r., oprócz sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów dostępnej już w modelach z napędem na przednie koła, Transit z napędem na tył będzie dostępny z wydajną 10-biegową automatyczną skrzynią biegów z funkcją Adaptive Shift Scheduling, która może oceniać indywidualny styl jazdy, aby zoptymalizować czasy zmiany biegów.

Pierwsza w segmencie technologia EcoBlue Hybrid
Innowacyjna 48-woltowa hybrydowa jednostka napędowa z silnikiem wysokoprężnym EcoBlue Hybrid jest oferowana jako opcja w modelach Transit z napędem na przednie i tylne koła, zapewniając średnio 3-procentową oszczędność paliwa w porównaniu z 2-litrowym silnikiem EcoBlue. Zapewnia ona nawet o 8% niższe zużycie paliwa, gdy warunki umożliwiają maksymalną regenerację energii.
Modele Transit EcoBlue Hybrid zostały tak skonstruowane, aby zmaksymalizować oszczędność paliwa. Wyposażono je w zintegrowany rozrusznik/generator napędzany paskiem, który zastępuje standardowy alternator i umożliwia odzysk i magazynowanie energii podczas opóźnień pojazdu w celu naładowania 48-woltowego chłodzonego powietrzem akumulatora litowo-jonowego. Zmagazynowana energia służy do wspomagania momentu obrotowego silnika przy normalnej jeździe i przyspieszaniu, a także do napędzania elektrycznych urządzeń pomocniczych pojazdu.

Mniejsza waga, większa ładowność
Nowy Ford Transit zapewnia większą ładowność, co uzyskano stosując podejście „zysków krańcowych”, dzięki któremu komponenty zostały zoptymalizowane pod kątem masy, wytrzymałości i trwałości przy użyciu oprogramowania CAD dla przemysłu lotniczego. Transit o dmc 3,5 t L3H2 z napędem na tył jest do 80 kg lżejszy w porównaniu z poprzednikiem, a odpowiednik z napędem na przednie koła – do 48 kg lżejszy. Ładowność netto sięga do 1418 kg dla modeli o dmc do 3,5 tony.
Lekka aluminiowa maska nowego Transita pozwala zaoszczędzić 5,4 kg w porównaniu ze stalowym odpowiednikiem, bez uszczerbku na wytrzymałości, a znaczne oszczędności w wysokości 14,7 kg osiągnięto poprzez przeprojektowanie tylnej osi w modelu z napędem na tylne koła. Nowa, wytrzymała, lekka przegroda kompozytowa pozwala zaoszczędzić 4,4 kg w porównaniu ze stalowym odpowiednikiem. Stalowe koła nowego Transita są również produkowane przy użyciu techniki produkcji spinningowej, która daje większą wytrzymałość przy użyciu mniejszej ilości metalu. Takie podejście zapewnia całkowitą oszczędność 5,5 kg dla Transita z kołem zapasowym.
„Ładowność ma kluczowe znaczenie dla produktywności firmy. Lżejsza masa poprawia także zużycie paliwa i emisję CO2, dlatego każda część w Fordzie Transicie była opracowywana pod kątem redukcji masy, przy jednoczesnym zachowaniu wytrzymałości i trwałości jako priorytetu” – powiedział McDonagh.

Pozostań w kontakcie
W nowym Traniscie oferowany jest również system FordPass Connect. Technologia ta pozwala operatorom flot na optymalizację kosztów eksploatacji dzięki zastosowaniu oprogramowania Ford Telematics i Ford Data Services –zostaną one wprowadzone na rynek w tym roku, a także niedawno uruchomionej aplikacji FordPass Pro.
Inne zaawansowane połączone technologie obejmują dostępny system komunikacji i rozrywki SYNC 3 Forda, który można obsługiwać za pomocą prostych poleceń głosowych lub korzystając z ośmiocalowego ekranu dotykowego.

Bezpieczniej
Technologia EPAS pomaga podczas parkowania i manewrowania, wykorzystując takie technologie jak Active Park Assist i Lane-Keeping Aid. Przednie i tylne kamery panoramiczne pomagają kierowcom obserwować nadjeżdżający pojazd podczas wyjeżdżania z wąskiego parkingu, na ruchliwych drogach lub podczas cofania. Wysoko zamontowana kamera cofania, zapewnienia lepszą widoczność podczas cofania, w szczególności przy otwartych drzwiach. Pomocne w parkowaniu są również dodatkowe czujniki boczne. Aktywny asystent parkowania pomaga kierowcom znaleźć odpowiednie miejsce i zaparkować oraz opuścić miejsce parkingowe bez użycia rąk. Cross Traffic Alert ostrzega kierowców cofających z miejsca parkingowego o nadjeżdżającym pojeździe.
Inteligentny adaptacyjny tempomat łączy funkcjonalność rozpoznawania znaków drogowych i adaptacyjnego tempomatu, aby pomóc kierowcom utrzymać się w granicach dozwolonej prędkości. Zastosowano też ulepszony system utrzymywania pasa ruchu. Asystent zapobiegania kolizjom wykrywa pieszych, również w nocy, gdy są oświetleni przez reflektory.
Transit zyskał też możliwość zmiany trybu jazdy, do wyboru jest tryb normalny i Eco. Ponadto modele z napędem na tylne koła i na wszystkie koła korzystają z trybu poślizgu, aby wspomóc przyczepność na powierzchniach, w tym na lodzie i śniegu, a warianty z napędem na wszystkie koła są wyposażone w tryb błoto/koleiny. Modele z napędem na tylne koła wyposażone w automatyczną skrzynię biegów oferują tryb holowania, zapewniający płynne dostarczanie mocy podczas ciągnięcia dużych przyczep.
Dopuszczalna masa całkowita zestawu dochodzi do 7 000 kg i umożliwia holowanie do 3500 kg w modelach o dmc 3,5 t z napędem na tył i silnikami o mocy 170 i 185 KM i o przełożeniu końcowym 4,1:1. System informacji o martwym polu z systemem holowania przyczepy, obejmuje przedłużoną strefę martwego pola: pojazd i przyczepę o długości do 10 m.
Dostępne jest również mocne, wysoko zamontowane oświetlenie LED, które umożliwia pracę za pojazdem w warunkach ograniczonej widoczności, a nowe drzwi boczne dostępne od wiosny 2020 roku – zapewniają łatwy załadunek lub rozładunek.
Dostępny system Ford MyKey pozwala menedżerom floty ograniczyć maksymalną prędkość i głośności radia kierowcy oraz na stałe włączyć aktywne zabezpieczenia.

Zmiany na zewnątrz i od środka
Ford Transit ma wyższą, bardziej masywną kratkę z trzema belkami, a przednie panele i zderzak zostały ponownie wyprofilowane, aby poprawić aerodynamikę. Wyższe wersje wyposażenia mają mocne reflektory bi-ksenonowe i nowe diodowe światła do jazdy dziennej.
Nowy Transit ma całkowicie nowy wygląd wnętrza, zapewniając lepszy styl, praktyczność i komfort kierowcy. Tablica przyrządów zawiera teraz dodatkowe praktyczne elementy dla kierowców, którzy używają kabiny jako mobilnego biura, w tym ulepszone schowki z trzema otwartymi pojemnikami u góry deski rozdzielczej. Nowa stacja dokująca do urządzeń w słabszych wersjach umożliwia kierowcom montowanie zarówno telefonów komórkowych, jak i większych tabletów.
Wytrzymałe nowe tkaniny siedzeń zostały poddane najtrudniejszym jak dotąd testom Forda na ścieranie, a komfort dodatkowo zwiększają nowe konstrukcje siedzeń z ulepszoną pianką i geometrią zapewniającą optymalne wsparcie.
Transit ma nadal ponad 450 wariantów, w tym z napędem na przednie koła, z napędem na tylne koła i z napędem na wszystkie koła, z pełną gamą nadwozi i kabin podwozi, w tym niedawno wprowadzoną niską.
Ponadto pod koniec 2019 r. Transit Custom będzie oferowany w wersji Plug-In Hybrid, która zapewnia możliwość korzystania z energii elektrycznej o zerowej emisji w centrach miast i dłuższe podróże bez lęku przed zasięgiem.