Właśnie debiutuje na rynku nowy Ducato. Ma mieć bardziej oszczędne i wydajne silniki, nowoczesną dziewięciostopniową, automatyczną skrzynię biegów oraz zaawansowane systemy wspomagania kierowcy ADAS. Wkrótce ma się też pojawić wersja tylko na prąd.

Wszystkie modele Ducato z najnowszej oferty są wyposażone w silniki Euro 6D. Cała gama MultiJet 2 składa się z silników o pojemności 2,3 litra ze sprężarką o zmiennej geometrii, zapewniających bardziej płynną jazdę i większą elastyczność już przy najniższych prędkościach, a co za tym idzie niższe zużycie paliwa. Nowa turbosprężarka, dzięki sterowaniu elektronicznemu, jest w stanie dostosować dynamikę płynów do prędkości silnika i stylu jazdy, aby zapewnić odpowiednie doładowanie przez cały czas. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu ruchomych łopatek usytuowanych wzdłuż promienia turbiny, które kontrolują przepływ spalin, a w konsekwencji prędkość i siłę sprężarki.

Ducato może być wyposażony w silnik 2.3-litrowy MultiJet 2 o mocy 120 KM i prędkości obrotowej 2750 obr./min oraz maksymalnym momencie obrotowym wynoszący 320 Nm przy 1400 obr./min, połączony z manualną skrzynią biegów, która zwiększa moc i moment obrotowy o 10% w porównaniu z poprzednim silnikiem 2.0-litrowym. Sercem gamy jest silnik o mocy 140 KM przy prędkości obrotowej 3500 obr./min. To wszechstronny i elastyczny silnik, którego moment obrotowy wynosi 350 Nm (+ 9% w porównaniu z 130 MultiJet) przy zaledwie 1400 obr./min. Jest on dostępny zarówno z manualną skrzynią biegów, jak i z dziewięciostopniowym automatem. Przyjazny dla środowiska i oferujący doskonałe osiągi jest sinik o mocy 160 KM przy 3500 obr./min, dostarczający 400 Nm przy 1500 obr./min w wersji z automatyczną skrzynią biegów. Ta jednostka napędowa wykorzystuje specjalny wał silnika z powiększonymi łożyskami, specjalnymi tłokami i specjalną turbosprężarką, zapewniając lepsze osiągi i większą trwałości silnika.

Topową jednostką w gamie jest silnik MultiJet oferujący moc 180 KM przy 3500 obr./min: 400 Nm momentu obrotowego z manualną skrzynią biegów i 450 Nm – + 12% w porównaniu z poprzednim modelem. Nie mogło zabraknąć również wersji Natural Power z silnikiem 3.0 zasilanym metanem i o mocy 136 KM przy 2730 obr./min i maksymalnym momencie obrotowy 350 Nm przy 1500 obr./min.

9Speed
Nowa, dziewięciostopniowa, automatyczna skrzynia biegów umożliwia optymalne wykorzystanie momentu napędowego, który osiąga 450 Nm w wersji z silnikiem o mocy 180 KM. Ponadto, gwarantuje wyjątkową niezawodność i trwałość dzięki konwerterowi momentu obrotowego, który rekompensuje brak tradycyjnego sprzęgła. Do wyboru są trzy tryby jazdy: Normalny, Eco, który zapewnia płynniejsze przyspieszenie i specjalną strategię zmiany biegów umożliwiającą zmniejszenie zużycia paliwa, i większą moc, która gwarantuje szybką reakcję w zakresie przyspieszenia i zmiany biegów, zapewniając przyjemną jazdę i optymalne osiągi nawet w trudnych warunkach.
Skrzynia oprócz trybu automatycznego ma również możliwość ręcznej zmiany biegów.

EcoPack
Ducato MY2020 jest wyposażony w standardzie w pakiet EcoPack , który obejmuje system Start & Stop, inteligentny alternator, elektronicznie sterowaną pompę paliwa, która gwarantuje oszczędność energii i większą wydajność spalania oraz przełącznik ECO, który pomaga kierowcy oszczędzać paliwo.

Drive assist i system informacyjno-rozrywkowy
Nowa gama oferuje również zaawansowane systemy wspomagania jazdy, które pozwalają kierowcom kontrolować samochód w 360°. Dostępne są:
Blind spot assist (system monitorowania martwego pola) wykorzystujący czujniki radarowe zainstalowane w tylnym zderzaku w celu zlokalizowania zbliżających się pojazdów, które są niewidoczne dla kierowcy, jeśli znajdują się w martwym polu lusterka wstecznego.
Rear Cross Path detection (systemem wykrywania obiektów na drodze podczas cofania), który wykorzystuje czujniki radarowe do zlokalizowania pojazdów zbliżających się z boku, gdy pojazd cofa. Pozwala uniknąć wypadków podczas manewrów jazdy na wstecznym.
Full brake control (FBC), który lokalizuje przeszkody, a po sprawdzeniu czy istnieje ryzyko kolizji, ostrzega kierowcę i włącza automatycznie hamulce awaryjne.
Lane departure warning system (asystent pasa ruchu) określający, czy samochód wyjeżdża poza pas ruchu, po którym jedzie, również w warunkach słabej widoczności. W razie niebezpieczeństwa sygnał akustyczny i wizualny natychmiast ostrzega kierowcę.
Traffic sign recognition (system rozpoznawania znaków drogowych), który wykorzystuje kamerę do wspomagania kierowcy, rozpoznając ograniczenia prędkości na poboczu i znaki wyprzedzania, oraz odtwarzając je na wyświetlaczu pokładowym.
High beam recognition (inteligentny system oświetlenia), który steruje włączeniem i wyłączaniem świateł drogowych, zwiększając widoczność i zmniejszając ryzyko oślepienia podczas jazdy nocą, rozpoznając automatycznie pojazdy jadące z przeciwnego kierunku.
Rain and dusk sensor (czujnik deszczu i zmierzchu), który aktywuje wycieraczki przedniej szyby i dostosowuje ich prędkość do intensywności opadów. Czujnik zmierzchu automatycznie włącza światła mijania, gdy światło naturalne przestaje być niewystarczające.
Tyre pressure monitoring system (system monitorowania ciśnienia w oponach), który stale monitoruje ciśnienie opon, alarmując ewentualne spadki bezpośrednio na wyświetlaczu samochodu.

Engine Idle Preset natomiast zwiększa minimalne obroty silnika, by móc zasilać dodatkowy sprzęt elektryczny zainstalowany w samochodzie oraz nowe światła ledowe Cargo Lights. Nowe, mocniejsze światła, dostępne w trzech różnych rozmiarach w zależności od rozstawu osi samochodu, gwarantują efektywne oświetlenie przestrzeni ładunkowej, aż do 70 luksów w środku i 40 luksów na obwodzie.

System informacyjno-rozrywkowy
Od drugiej połowy roku gama Ducato MY2020 bardziej rozszerzy ofertę pokładowych systemów informacyjno-rozrywkowych. Teraz dostępne jest nowe urządzenie multimedialne: 7-calowy ekran dotykowy firmy Mopar® z portem USB i radiem DAB oraz możliwością określenia wymiarów pojazdu i ewentualnej wersji wyposażenia.

Nowy system obejmuje integrację z Apple CarPlay i kompatybilność z Android AutoTM. Umożliwia wyświetlenie optymalnych wskazówek, uzależnionych od ruchu, wykonywanie połączeń, wysyłanie i odbieranie wiadomości tekstowych i słuchanie muzyki, audiobooków lub podcastów, pozostając ciągle skupionym na jeździe. CarPlay umożliwia również obsługiwanie głosowe Siri i jest specjalnie zaprojektowany do prowadzenia samochodu. Kierowca może korzystać z Google MapsTM lub Waze.

Nowoczesny, zmotoryzowany styl
Główną cechą stylistyczną nowego Ducato jest karoseria, która składa się z dwóch wyraźnie oddzielonych części: górnej i dolnej. Przód wyróżniają słupki przednie, które łączą się ze sobą poprzez muskularną maskę silnika z niezwykle istotną osłoną chłodnicy, której konstrukcja obejmuje cały przód pojazdu wyznaczony linią reflektorów. Jego wygląd zyskał siłę i determinację, a jednocześnie i przede wszystkim, został zaprojektowany, by chronić wszystko to, co znajduje się wewnątrz. Najbardziej narażone na uszkodzenie elementy pojazdu zostały zabezpieczone przez muskularne zderzaki i maskę tak, by zminimalizować ewentualny koszt napraw.

Od tego roku, w przedsprzedaży można będzie zamawiać wersję full electric. Ducato będzie pierwszym w pełni elektrycznym modelem Fiat Professional.