Nissan przygotował odpowiedź na zapotrzebowanie na pojazdy obsługujące ostatni odcinek dystrybucji — jest nią nowy, powiększony oraz w pełni elektryczny furgon e‑NV200 XL Voltia.

Nowy furgon ma ładownię o objętości 8 m3. Jest powiększonym wariantem Nissana e-NV200. Większą ładownię uzyskano poprzez wydłużenie nadwozia i podwyższenie dachu. W środku można swobodnie stanąć, co zwiększa wygodę załadunku. Furgon jest też bardzo zwrotny.
Nissan e-NV200 XL Voltia wykorzystuje układ napędowy Nissana Leaf. Jest wyposażony w akumulator o pojemności 40 kWh oraz złącze CHAdeMO, umożliwiające szybkie ładowanie prądem stałym. Taki zestaw zapewnia elastyczność niezbędną przy realizacji dostaw w mieście.
O przyjazności e-NV200 XL Voltia dla środowiska decyduje nie tylko wydajny napęd, ale także inteligentna technologia zarządzania energią.
Tryb B optymalizuje proces odzyskiwania energii z hamowania, która jest wykorzystywana do doładowywania akumulatora, a tryb ECO steruje mocą napędu pod kątem oszczędzania energii. Dzięki temu rośnie zasięg między ładowaniami.
– We wszystkich aspektach Nissan e-NV200 XL Voltia został zaprojektowany z myślą o wyzwaniach wynikających ze specyfiki eksploatacji takiego samochodu. Wydajny bezemisyjny zespół napędowy, kompaktowe nadwozie i uniwersalna przestrzeń ładunkowa pozwalają realizować dostawy na ostatnim odcinku szybciej oraz w większej zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju — powiedział Manuel Burdiel dyrektor generalny ds. sprzedaży lekkich pojazdów dostawczych i rozwoju działalności w Nissan Europe.
Nissan e-NV200 zadebiutował w 2014 roku. Z 42 000 wyprodukowanych dotychczas e-NV200 prawie 10 000 sprzedano w Europie tylko w 2019 roku, co stanowi wkład Nissana w ograniczanie emisji związanej z działalnością komercyjną w miastach.
Nissan e-NV200 XL Voltia będzie dostępny na wszystkich europejskich rynkach. W Polsce zamówienia na tę wersję będzie można składać od czerwca. Lokalne ceny zostaną podane do wiadomości z chwilą wprowadzenia pojazdu do sprzedaży.