Stolica Słowacji testuje najdłuższy pojazd Solarisa: Trollino 24. Trolejbus będzie jeździł na liniach Dopravný Podnik Bratislava do końca listopada 2020.

 

Przewoźnik planuje zwiększyć swoje możliwości w zakresie liczby przewożonych pasażerów, a testy mają dać odpowiedź, czy 24-metrowy dwuprzegubowy trolejbus byłby w stanie zastąpić dotychczas użytkowane 18-metrowe pojazdy. Trollino 24 zostało zaprezentowane także innym przewoźnikom słowackim mającym w swojej flocie trolejbusy podczas gościnnej wizyty u przewoźnika ze stolicy kraju.

W tym tygodniu najdłuższy pojazd Solarisa pojawił się na ulicach Bratysławy i wyruszył na swoje pierwsze testy. Stolica Słowacji sprawdzi Trollino 24 na wszystkich liniach, ale przede wszystkim na trasie 201. Na linii tej rokrocznie rośnie liczba pasażerów, dlatego też operator planuje zwiększyć jej możliwości, być może poprzez zastąpienie 18-metrowych pojazdów dłuższymi. Na pokładzie Trollino 24 może podróżować ponad 200 osób. Testy w stolicy Słowacji zakończą się z końcem listopada. Odbywają się w regularnym ruchu miejskim, choć bez pasażerów.

19 listopada 2020 przewoźnik Dopravný Podnik Bratislava zorganizował także gościnną wizytę przewoźników słowackich z Preszowa, Żyliny i Bańskiej Bystrzycy, którzy mają w swoich flotach trolejbusy, aby mogli sprawdzić możliwości innowacyjnego pojazdu. Prezentacja Trollino 24 obejmowała także przejazd linią 201.

– Dziękujemy za wypożyczenie pojazdu. Cieszymy się, że jazdy próbne pozwoliły nam wypróbować tego typu trolejbus w prawdziwym ruchu miejskim. Testy pokazały nam, że nawet prawie 25-metrowy trolejbus może mieć zastosowanie na ulicach Bratysławy. W warunkach komunikacji miejskiej w stolicy Słowacji postrzegamy go jako przyszłość ekologicznego transportu – powiedział Martin Rybanský, prezes zarządu DP Bratislava.

Dwuprzegubowy trolejbus marki Solaris miał premierę w 2019 roku, na targach Busworld. Zbudowane w wyrazistej wersji MetroStyle Trollino 24 jest odpowiedzią na najnowsze trendy w branży transportu publicznego. Napęd trolejbusu stanowią dwa silniki trakcyjnie o mocy 160 kW każdy. Pakiet baterii Solaris High Power ładowany jest podczas jazdy z trakcji trolejbusowej. Dzięki nim Trollino może jechać również bez zewnętrznego zasilania. W trolejbusie są liczne udogodnienia dla pasażerów i kierowcy, wpływające na komfort podróżowania i bezpieczeństwo. Kamery w miejscu tradycyjnych lusterek ułatwiają manewrowanie dwuprzegubowym pojazdem, zwiększają widoczność w silnym słońcu, podczas deszczu czy opadów śniegu, a także nocą. System kamer MobileyeShield+ właściwie eliminuje problem martwych pól, ostrzegając kierowcę o innych uczestnikach ruchu, w tym rowerzystach czy pieszych znajdujących się w pobliżu pojazdu.

Solaris Bus & Coach jest jednym z największych producentów trolejbusów w Europie. Producent wprowadził je oferty w 2001 roku. Od tego momentu dostarczył ponad 1600 trolejbusów do klientów w 18 państwach Europy.