Firma DAF Trucks wprowadza w życie postanowienia rozporządzenia UE dotyczącego deklaracji emisji CO2 dla pojazdów ciężarowych, które będą opuszczać linie produkcyjne od 1 stycznia 2019 roku. Jeszcze przed wejściem w życie stosownych przepisów firma DAF rozpocznie przekazywanie danych dotyczących poświadczonych certyfikatami wartości emisji CO2 za czwarty kwartał bieżącego roku.

Rozporządzenie UE ustanawia wymóg deklarowania emisji CO2, obowiązujący w odniesieniu do wszystkich nowych pojazdów ciężarowych Euro 6 segmentu ciężkiego 4×2 i 6×2 (16 ton+), opuszczających linie produkcyjne począwszy od stycznia 2019. Inne konfiguracje pojazdów ciężarowych zostaną objęte tym wymogiem w 2020 roku. Wartości zawarte w deklaracji emisji są generowane przez ujednolicone narzędzie Vecto. Jako że dotyczy to znormalizowanej i certyfikowanej procedury, nowe rozporządzenie europejskie w sprawie deklaracji wartości CO2 ułatwi firmom transportowym porównywanie wartości emisji CO2 pomiędzy różnymi modelami pojazdów ciężarowych, a nawet pojazdami oferowanymi przez różnych producentów, jeszcze przed dokonaniem zakupu.

Firma DAF rozpocznie publikowanie potwierdzonych certyfikatem danych na temat emisji CO2 w ostatnim kwartale bieżącego roku. Informacje te będą zawarte w dokumencie potwierdzającym zamówienie, jak również w ofercie zakupu pojazdu. Umożliwi to dealerowi DAF wcześniejsze poinformowanie klientów o poziomie emisji CO2 pojazdu ciężarowego, którego zakup planują. Wartości obliczane za pośrednictwem narzędzia Vecto odnoszą się do zestawów ciągnik siodłowy/naczepa oraz pojazdów użytkowych o standardowym nadwoziu skrzyniowym przy użytkowaniu na standardowych trasach dla trzech rodzajów zastosowań i po wprowadzeniu potwierdzonych certyfikatem danych wejściowych.

Najniższe zużycie paliwa w tej klasie pojazdów

„Jesteśmy zaangażowani w dbanie w jak najwyższym stopniu o naszą planetę i los kolejnych pokoleń. Dlatego też nie możemy ustawać w wysiłkach na rzecz uczynienia naszych pojazdów ciężarowych jeszcze czystszymi pod względem ekologicznym”, stwierdził Richard Zink, członek zarządu odpowiedzialny za marketing i sprzedaż. „Poziom emisji CO2 wiąże się bezpośrednio ze zużyciem paliwa — jednym z najistotniejszych czynników warunkujących sprzedaż pojazdów ciężarowych. Wraz z wprowadzeniem nowych serii CF i XF firma DAF osiągnęła imponujący, 7-procentowy spadek zużycia paliwa, a w związku z tym również obniżenie poziomu emisji CO2, dzięki czemu są to obecnie pojazdy oferujące najniższą emisję i zużycie paliwa w branży”.

Firma DAF nie tylko dostarcza pojazdy ciężarowe i usługi, ale również konstruuje bezpieczniejsze dla środowiska elektryczne i hybrydowe układy napędowe, mające na celu dalsze obniżenie poziomu emisji spalin. Stosowanie paliw alternatywnych, np. uwodnionego oleju roślinnego (HVO), których nowa generacja nie koliduje z produkcją żywności i skutkuje obniżeniem emisji CO2 nawet o 80%, zostało dopuszczone w najnowszych pojazdach ciężarowych DAF i nie ma wpływu na ich serwisowanie.

Inteligentne narzędzie TOPEC do konfiguracji pojazdów ciężarowych

„Za pośrednictwem naszego inteligentnego narzędzia TOPEC do konfiguracji pojazdów ciężarowych możemy już dziś określić wartości zużycia paliwa w odniesieniu do konkretnych pojazdów ciężarowych zakupionych przez klienta, które mogą dotyczyć określonej naczepy, zabudowy, a nawet trasy”, dodał Richard Zink. „Umożliwia to naszym dealerom dobranie najlepszego pojazdu do określonego zastosowania, będącego jednocześnie najbardziej ekonomicznym i bezpiecznym dla środowiska rozwiązaniem. To istota filozofii DAF Transport Efficiency”.