Holenderski spedytor Combinex B.V. włącza do swojej floty 50 naczep Kögel Cargo generacji NOVUM oraz dwie, wysokiej jakości, naczepy chłodnicze Kögel Cool – PurFerro. Założona w 2006 roku firma spedycyjna stale się rozwija i podobnie jak Kögel została uhonorowana nagrodą Best Managed Companies Award za wzorowe zarządzanie, strategiczną i innowacyjną wizję oraz zrównoważoną kulturę zarządzania. Obecnie firma Combinex jest jedną z największych i najbardziej popularnych firm logistycznych w Holandii i obsługuje regularne przewozy z częściowymi i pełnymi ładunkami do Niemiec, Austrii, Belgii, Francji, Hiszpanii, Włoch, Czech, Polski, Irlandii, Wielkiej Brytanii, Skandynawii i Szwajcarii. Firma Combinex zdecydowała się na nowe naczepy ze względu na ich standardowe wyposażenie i wysoki stopień indywidualizacji.

Kögel Cargo generacji NOVUM
Poza dobrze znanymi zaletami generacji NOVUM, takimi jak nowa konsola złączy powietrznych i elektrycznych na przedniej ścianie, która przenosi siły na ramę przez dźwigar wzdłużny, nowa rama zewnętrzna ułatwiająca dostęp do punktów mocowania Vario-Fix, naczepy posiadają również certyfikat zgodności z normą DIN EN 12642 Code XL i bogate wyposażenie standardowe. Firmę Combinex przekonało również wzmocnione podwozie z szyjką ramy o grubości 120 mm i nośność podłogi przystosowanej do przenoszenia wysokich nacisków wózków widłowych wynoszącej 8000 kg.

Optymalne zabezpieczenie ładunku
Zabezpieczenie ładunku zapewnia perforowana zewnętrzna rama stalowa typu Vario-Fix i 13 par standardowych bocznych pierścieni z hakami mocującymi. Każdy pierścień ma wytrzymałość na siłę rozciągającą o wartości 2500 kg. Dodatkowo do ramy zewnętrznej opcjonalnie przymocowano 20 pasów mocujących z pętlą i długą dźwignią.

Combinex – wyposażenie indywidualne
Na wewnętrznej stronie ściany przedniej zamontowano płytę sklejkową o grubości 12 mm wysokości 2500 mm oraz blachę stalową o grubości 5 mm i wysokości 500 mm, aby chronić ją przed uszkodzeniami w codziennym użytkowaniu. Tylna część pojazdu wyposażona została we wzmocnione, stalowe odbojniki, gwarantujące zwiększoną ochronę przed uderzeniami. Całość ochrony przed uderzeniami uzupełnia ośmiomilimetrowy kątownik ze stali przechodzący przez całą szerokość, jak również zabezpieczenie zamków pośrodku płyty osłaniającej ramę. Wyeliminowanie typowych burt aluminiowych lub drewnianych jest możliwe dzięki wyposażeniu naczepy siodłowej w boczną burtę przesuwną z 24 pionowymi profilami aluminiowymi po każdej stronie naczepy. Pozostałe wyposażenie indywidualne to tylni portal ze stalowymi kłonicami narożnymi, linki plandekowe z dwoma uchwytami, skrzynia paletowa na 32 europalety, skrzynkę na narzędzia itp.

Kögel Cool – PurFerro quality
Aby zapewnić możliwie cichy załadunek i rozładunek, naczepa chłodnia Kögel jest seryjnie wyposażona w wyciszającą podłogę aluminiową. Lepszą higienę oraz łatwiejsze czyszczenie obszaru podłogi w naczepie chłodniczej klasy premium zapewnia zespawane koryto z aluminium. Wanny denne zapobiegają ponadto przenikaniu wilgoci do elementów nośnych, co znacznie wydłuża żywotność i zwiększa ekonomiczność naczepy. Naczepa spełnia oczywiście wymagania HACCP (Hazard Analysis and Critical Control Points), mające na celu ochronę zdrowia konsumentów w zakresie międzynarodowych przewozów artykułów spożywczych wrażliwych na temperaturę. Ponadto naczepa chłodnia do transportu towarów mrożonych spełnia wymagania ATP-FRC. Nadwozie furgonowe naczepy uniwersalnej Kögel Cool – PurFerro quality składa się z wysokiej jakości, ulepszonej specjalnej pianki o doskonałych właściwościach izolacyjnych, całkowicie bezfreonowej. Solidna i łatwa do pielęgnacji warstwa powłokowa paneli ze stali jest poza tym pokryta od zewnątrz folią z twardego polichlorku winylu. Ściany o grubości 45 mm, dach o grubości 85 mm oraz podłoga o grubości 125 mm (produkcja własna firmy Kögel) zapewniają znaczne polepszenie współczynnika przenikania ciepła (o wartości K). Dzięki tak wysokiej ochronie przed wpływem temperatury zmniejszeniu ulegają zużycie energii oraz koszty. Poza tym pojazd posiada standardowo certyfikat zabezpieczenia ładunku wg DIN EN 12642 kod XL. Dzięki temu nadaje się w szczególności do transportu towarów drobnych i towaru na paletach.

Combinex – wyposażenie indywidualne
Uniwersalna naczepa-chłodnia klasy premium firmy Kögel jest dostępna również z różnorodnym wyposażeniem indywidualnym, dostosowanym do najróżniejszych wymagań i przeznaczonym do wielu zastosowań. Naczepy Kögel Cool – PurFerro quality mogą być na życzenie wyposażone w ściankę chroniącą przed uderzeniami. Składającą się z pojedynczych profili aluminiowych w kształcie litery V ściankę ochronną łatwo się demontuje, a przy tym zapewnia ona doskonałą ochronę również w trudnych warunkach. Poza dwoma parami gumowych zderzaków, w blaszanym zakończeniu ramy zamontowano rząd gumowych zderzaków przeciwkolizyjnych na całej długości oraz gumową listwę przeciwkolizyjną osadzoną na ramie portalu po lewej i prawej stronie. Dostępne jako opcja, zatopione w piance ścian szyny kotwowe sprawiają, że ich uciążliwy montaż nie jest już konieczny. Pomagają one kierowcom w szybkim i niezawodnym zabezpieczeniu przewożonego ładunku. Pozostałe wyposażenie opcjonalne to rejestrator temperatury, skryznia paletowa na 36 europalet, stalowy wspornik świateł i wiele innych opcji.

Kögel Telematics
Zarówno naczepy plandekowe, jak i chłodnie są również wyposażone w system Kögel Telematics. Dzięki pakietowi telematycznemu BasicTrailer, łączącemu usługi PosControl, TrailerControl i EBSControl, moduł telematyczny Kögel Trailer wysyła dane naczepy Kögel Cargo, takie jak pozycja w czasie rzeczywistym, status połączenia i dane EBS do portalu internetowego Kögel Telematics. Pakiet telematyczny CoolTrailer chłodni Cool – PurFerro quality za pośrednictwem serwisu TempControl dostarcza również dane takie jak temperatura pokojowa, tryb pracy agregatu chłodniczego i wartości zadane. Wszystkie zarejestrowane dane Combinex może – dzięki bazie danych Kögel Telematics-Connectivity – nie tylko zobaczyć w portalu internetowym Kögel Telematics i innych systemach zarządzania flotą, lecz także zaimportować w czasie rzeczywistym do istniejących procesów i najrozmaitszych systemów oprogramowania.