Volkswagen Samochody Dostawcze w roku handlowym 2019 dostarczył klientom na całym świecie 491 600 lekkich samochodów dostawczych. Marka zakończyła więc rok handlowy z wynikiem o 1,6 procent niższym niż w 2018 (499 700 aut). Podczas gdy firma odnotowała skromny wzrost na rynkach europejskich, obarczona kryzysem sytuacja gospodarcza na Bliskim Wschodzie, w Ameryce Południowej i Australii doprowadziła do spadku sprzedaży na tych rynkach, który nie mógł być w pełni zrekompensowany w innych regionach. Jednocześnie w Polsce w roku 2019 zarejestrowano o 17% więcej nowych, dostawczych Volkswagenów (13 055 egz.) niż w roku 2018.

Europa Zachodnia: Na tym rynku Volkswagen Samochody Dostawcze oddał do rąk klientów 338 600 nowych pojazdów. To o 0,5% więcej niż w roku 2018 (2018: 337 000 aut). Największym rynkiem w tym regionie są Niemcy, gdzie dostarczono 126 000 pojazdów (2018: 127 600 sztuk; -0,8%). Największym rynkiem eksportowym dla marki pozostaje wciąż – pomimo uruchomienia procedur Brexitu – Wielka Brytania. Dostarczono tam 48 200 nowych, dostawczych Volkswagenów – o 2,4% więcej niż w 2018 (2018: 47 000). Inne znaczące dla VWSD rynki Zachodniej Europy to:

Francja: 20 300 pojazdów (-3,8%)
Hiszpania: 18 000 pojazdów (+8,4%)
Włochy: 13 500 pojazdów (+0,4%)

Europa Środkowa i Wschodnia: W roku 2019 na rynkach tego regionu koncern odnotował pozytywny trend wzrostowy – o 8,8%, do 47 600 egzemplarzy. Tylko w Polsce, w całym roku 2019 zarejestrowano 13 055 nowych dostawczych Volkswagenów (homologacje ciężarowe, osobowe i kampery)– o 17% więcej niż w roku 2018 (2018: 11 192 szt.). W ten sposób marka Volkswagen Samochody Dostawcze została liderem rejestracji lekkich samochodów dostawczych w naszym kraju w roku 2019.

Ameryka Północna i Południowa: W Meksyku (region Ameryki Północnej) dostawy samochodów dostawczych marki Volkswagen wzrosły o 18%, do 11 300 sztuk. W Ameryce Południowej natomiast, spadły o 14,5%, do 38 000 aut. Największym w tym regionie rynkiem była w ubiegłym roku Brazylia, gdzie marka sprzedała 18 900 samochodów – więcej o 6,6 procent. W Argentynie, z powodu recesji dostawy samochodów marki Volkswagen Samochody Dostawcze spadły o 30,4%, do 11 200 pojazdów. Afryka i region Azji i Pacyfiku: W Afryce marka sprzedała w roku 2019 20 700 aut, o 7,4% więcej niż w 2018. W regionie Azji i Pacyfiku z kolei dostarczono 23 200 pojazdów – spadek o 13,4%. Powodem spadku sprzedaży w tym regionie były przede wszystkim spowolnienie gospodarcze i katastrofy naturalne w Australii.

Bliski Wschód: Napięcia geopolityczne i spadek wartości walut, zwłaszcza w Turcji, spowodowały, że liczba dostarczonych w regionie Bliskiego Wschodu pojazdów dostawczych marki Volkswagen spadła o 35,8%, do 12 200 pojazdów. Utrzymująca się niestabilna sytuacja rynkowa w Turcji, doprowadziła do dramatycznego spadku sprzedaży marki w tym kraju do 9500 pojazdów (rok wcześniej 16 450; -42,2%).

Dostawy w rozbiciu na poszczególne linie modelowe: Seria modelowa T: 192 455 pojazdów (- 4,8%) Caddy: 155 136 pojazdów (- 1,8%) Amarok: 72 513 pojazdów (- 10,4%) Crafter: 70 974 pojazdy (+21,4%)