Ford jest pierwszym producentem oferującym układy napędowe PHEV w segmencie rynku samochodów dostawczych o ładowności jednej tony. Do sprzedaży trafia właśnie najnowszy Transit Custom Plug-In Hybrid.

Pierwszy w segmencie dostawczy Transit Custom Plug-In Hybrid może być ładowany z sieci elektrycznej, co umożliwia przejechanie do 56 km przy zerowej emisji, bez obaw o zasięg pojazdu i przyczynia się do zmniejszenia lokalnych zanieczyszczeń powietrza. Pozwala też na wjazd do coraz większej liczby stref dostępnych tylko dla pojazdów o ultra niskiej emisji, wprowadzanych w całej Europie.

Transit Custom Plug-In Hybrid, korzystający z zaawansowanej architektury hybrydowej, przenosi na przednie koła moment obrotowy generowany wyłącznie przez silnik elektryczny o mocy 92,9 kW, zasilany energią z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 13,6 kWh.

Wielokrotnie nagradzany silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1,0 -litra wykorzystywany jest jako agregat – przedłużacz zasięgu, dzięki czemu pojazd może pokonać do 500 kilometrów, przy zużyciu paliwa 3,08 l/100 km i emisji CO2 60 g/km.

Dużej ładowności netto, wynoszącej 1 130 kg i przestrzeni ładunkowej 6 m3 nie zmniejszył starannie zapakowany pod podłogą kompaktowy akumulator. Akumulator trakcyjny objęty jest standardową gwarancją na osiem lat lub 160 000 km, co powinno być argumentem dla myślących o spokojnej eksploatacji przedsiębiorców.

Nasi klienci chcieliby korzystać ze zelektryfikowanych pojazdów, ale rozumiemy, że mogą mieć obawy dotyczące infrastruktury i zasięgu. Nasz Transit – będący elektryczną hybrydą ładowaną z gniazdka – nie potrzebuje żadnych kompromisów, aby podnieść swoją efektywność, dzięki możliwości zasilania czystą energią elektryczną i jazdy przy zerowej emisji, a jednocześnie daje swobodę odbywania dłuższych podróży – powiedział Ian Porter, szef programu Transit Custom w Ford of Europe.

Transit Custom Plug-In Hybrid jest już dostępny w ofercie, a pierwsze egzemplarze odbierane będą pod koniec roku. Samochód stanowi alternatywny środek transportu dla firm, które myślą o podniesieniu efektywności, a jednocześnie muszą wspierać działania proekologiczne w środowisku miejskim, zachowując jednocześnie zasięg dostaw, oferowany przez modele z tradycyjnymi silnikami spalinowymPokładowy modem FordPass Connect, dostępny w standardzie, umożliwia przedsiębiorcom znaczną poprawę wykorzystania pojazdu, przy jednoczesnej optymalizacji kosztów. Od wiosny 2020 roku dostępny będzie – również jako opcjonalny system dla właścicieli wcześniejszych generacji – nowy moduł Geofencing, który jest zdolny do automatycznego przełączania trybu jazdy na bezemisyjny w chwili wjazdu do miejskich stref niskiej emisji. System zadba o przestrzeganie prawa przez kierowców i pozwoli uniknąć dodatkowych opłat lub kar.

W salonach pojawi się również nowa, ośmioosobowa wersja Tourneo Custom Plug-In Hybrid, wykorzystująca tę samą zaawansowaną technologię układu napędowego. Tourneo Custom Plug-In Hybrid, oferujący użytkownikom luksusową, przestronną kabinę z unikatowym układem tylnych foteli, ustawianych również w formacie konferencyjnym face-to-face, sprawdzi się jako mikrobus dla firm, które powinny dbać o niską emisję, jeżdżąc głównie w strefach śródmiejskich lub w okolicach lotnisk.