IVECO ogłosiło podpisanie umowy z firmą Transport Jacky Perrenot na dostawę 5 samochodów ciężarowych Stralis X-WAY NP 8x2x6 z wiodącą w branży technologią gazu ziemnego, w połączeniu z betonomieszarką elektryczną CIFA oraz jednego ciągnika siodłowego Stralis X-WAY NP 4×2. Zamówienie zostało podpisane podczas Międzynarodowej Wystawie INTERMAT dla budownictwa i infrastruktury w Paryżu, gdzie marka IVECO prezentowała swoje pojazdy na gaz ziemny specjalnie zaprojektowane dla branży budowlanej.

Stralis X-WAY NP 8x2x6 CNG w połączeniu z betonomieszarką elektryczną CIFA, został po raz pierwszy zaprezentowany publiczności na wystawie Solutrans. Firma Transport Jacky Perrenot testowała pojazd przez 4 miesiące podczas swoich operacji logistycznych w Lyonie pokonując ponad 5000 km. W pełni zadowoleni z wyników, podjęli decyzję o złożeniu zamówienia. Pierwsza jednostka, pracująca na biometanie i napędzana silnikiem Cursor 8 CNG o mocy 330 KM, wykazała, że jest w stanie osiągnąć o 10% niższe zużycie paliwa przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji PM, NO2 i CO2 o 95% w porównaniu do jego odpowiednika oleju napędowego Euro VI. Wszystko to bez kompromisów w zakresie ładunku, ponieważ może przenosić do 8 m3 betonu. Silnik napędzany gazem ziemnym charakteryzuje się cichą pracą (-71 dB Piek Quiet Truck certified) podobnie jak autonomiczny tryb elektryczny betonomieszarki CIFA, który umożliwia pracę 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, bez zakłócania spokoju.

Całkowicie nowa generacja pojazdów CNG

Druga generacja betonomieszarek dla firmy Transport Jacky Perrenot będzie produkowana w oparciu o nowe rozwiązania stosowane w pojeździe Stralis NP napędzanym silnikiem o mocy 400 KM – 1700 Nm Cursor 9 NP, w połączeniu z 12-stopniową zautomatyzowaną skrzynią biegów. Podobnie jak wersja wysokoprężna Stralis X-WAY, podwozie ma również wzmocnioną ramę 7,7 mm, podczas gdy zbiorniki CNG mają teraz dwie dodatkowe pojemności: 846 i 1052 litry. Wyższy moment obrotowy dostarczony przez silnik Cursor 9 umożliwia zastosowanie układu hydraulicznego do napędzania betonomieszarki jako alternatywy dla napędu elektrycznego. 12-biegowa zautomatyzowana skrzynia zapewnia większy komfort i bezpieczeństwo kierowcom w misjach miejskich, przyczyniając się do jak najlepszej ekonomiki zużycia paliwa.

Pierre Lahutte, prezes marki IVECO, oświadczył: Stralis X-WAY NP zasilany przez naszą zaawansowaną technologię gazu ziemnego, jest idealnym rozwiązaniem dla wielu trwających dużych projektów infrastrukturalnych w miastach w całej Europie, takich jak chociażby projekt Grand Paris tutaj we Francji: dzięki niskim emisjom zanieczyszczeń i hałasu, może uzyskać dostęp do centrów miast i gęsto zaludnionych obszarów o najostrzejszych ograniczeniach ruchu, gdzie mogą pracować przez całą dobę. Zasilanie biometanem jest również najbardziej wydajnym narzędziem zapewniającym transport wolny od emisji CO2 tu i teraz. Transformacja energetyczna ma miejsce, ponieważ miasta zajmują się kwestią jakości powietrza i emisji gazów cieplarnianych, a IVECO znajduje się w czołówce producentów, oferując pełną ofertę pojazdów na gaz ziemny.

Philippe Givone, dyrektor generalny Transportu Jacky Perrenot, powiedział: “Kiedy rozpoczynaliśmy naszą współpracę, na początku 2012 roku, z zamówieniem pierwszych 3 ciężarówek IVECO CNG, nie mogliśmy przewidzieć, że 6 lat później zamówimy ponad 500 jednostek CNG i LNG IVECO i będziemy mogli je wykorzystać również w naszej działalności budowlanej! Dziś dokonaliśmy kolejnego kroku w naszej transformacji energetycznej – kolejny krok w kierunku osiągnięcia naszego celu, jakim jest 1000 jednostek napędzanych gazem ziemnym w naszej flocie do roku 2020.

Nowa gama pojazdów IVECO jest wynikiem strategii rozwoju marki, która ma na celu dostarczenie swoim klientom pojazdów, które pozwolą im być bardziej zrównoważonym, zarówno pod względem środowiska, jak i zysków, zapewniając jednocześnie najlepsze środowisko pracy dla kierowców. Zapewniają one, że ich klienci będą mieli dostęp do centrów miast przez cały czas zarówno dziś, jak i w przyszłości, kiedy wiele europejskich stolic wymusi zakaz poruszania się dla pojazdów napędzanych olejem napędowym. IVECO jest jedynym producentem, który oferuje pełną gamę modeli na gaz ziemny, od lekkich pojazdów użytkowych do ciężarówek do 50 ton GCW, a także autobusów.

Oferta samochodów IVECO z technologią Natural Power odpowiada na apel prezydenta Macrona o wdrażaniu flot samochodów ciężarowych na gaz, podczas konferencji w której udział brali członkowie wysokiego szczebla Komisji Europejskiej na temat zrównoważonego rozwoju, która odbyła się w Brukseli w dniu 22 marca 2018 r.: “Chodzi także o zdecydowane zaangażowanie się w transformację sektora transportu poprzez powszechne stosowanie pojazdów elektrycznych i wodorowych oraz przekształcenie transportu ciężkiego na zasilanie gazowe”.

Ciągnik Stralis X-WAY NP 460 KM

Nowy Stralis X-WAY NP jest modelem napędzanym gazem ziemnym w zupełnie nowej gamie pojazdów IVECO, opracowanych specjalnie dla misji logistycznych i budowlanych, która zapewnia IDEALNE SKRZYŻOWANIE pojazdu do zastosowań drogowych z wymaganiami zapewniającymi mobilność w terenie. Dostępny ze zbiornikami CNG lub LNG, ciągnik Stralis X-WAY NP oferuje najlepszą efektywność paliwową IVECO oraz technologie rozwiązań systemów drogowych, w tym system predykcyjnego napędu HI-Cruise. W połączeniu z wyjątkową oszczędnością paliwa silników Cursor 13 i niższym kosztem Gazu Ziemnego w porównaniu z silnikiem Diesla, uzyskuje się najlepszy w swojej klasie całkowity koszt posiadania. Modułowe opcje zbiornika LNG są zaprojektowane do obsługi wszelkiego rodzaju urządzeń pomocniczych, takich jak zbiornik oleju lub sprężarki powietrza.

Stralis X-WAY 8x2x6 CNG o mocy 400 KM otwiera nowe możliwości, dzięki wyjątkowo niskiej masie własnej, dzięki czemu może przenosić do 8 m3 betonu. Jego 3 osie skrętne zapewniają łatwe poruszanie się w miejskich zaułkach oraz ułatwiają dotarcie do stanowisk pracy znajdujących się niejednokrotnie w wąskich ulicach. Przyczyniają się także do zmniejszenia zużyciu opon i znacznej oszczędności paliwa. Te cechy w połączeniu z 9-tonową opcją przedniej osi i 12-biegową zautomatyzowaną skrzynią biegów sprawiają, że idealnie nadaje się również do transportu materiałów budowlanych, gdy jest wyposażony w platformę i żuraw lub do transportu sprzętu budowlanego.