Iveco Poland dostarczy do firmy Sachs Trans International 14 ciągników siodłowych Iveco Stralis Natural Power o mocy 460 KM zasilanych gazem ziemnym

Iveco Poland ogłosiło podpisanie umowy z firmą Sachs Trans International na dostawę 14 ciągników siodłowych Stralis Natural Power o mocy 460 KM wyposażonych w najnowocześniejszy układ napędowy wykorzystujący jako paliwo skroplony gaz ziemny (Liquid Natural Gas – LNG).

Umowa została podpisana 15 stycznia 2019 roku w Radlinie w województwie śląskim, gdzie swoją siedzibę ma przewoźnik. Sachs Trans International to rodzinna firma z ponad trzydziestoletnim doświadczeniem na rynku transportowym. Zaczynając od jednej ciężarówki, dziś swój tabor opiera o ponad 300 pojazdów oraz przeszło 20 rodzajów naczep, oferując szeroki zakres usług transportowych i obejmując swoim zasięgiem całą Europę.

Iveco Stralis NP 460 LNG dla Sachs Trans International mają zostać dostarczone w wersjach Low Tractor oraz Standard już wiosną 2019 r.

Podczas uroczystości przekazania obecni byli przedstawiciele stron: Pan Marek Sachs – Prezes Zarządu Sachs Trans, Pan Marcin Sachs – Członek Zarządu Sachs Trans, Pan Dawid Sachs – Członek Zarządu Sachs Trans oraz przedstawiciele marki Iveco, Pan Daniel Wolszczak – Prezes Iveco Poland, Pan Piotr Suwała – Direct Sales Manager Iveco Poland, Pan Przemysław Mrugalski – Key Account Manager Iveco Poland.

Daniel Wolszczak, Prezes Iveco Poland, powiedział: „Stralis NP 460 zasilany skroplonym gazem ziemnym, dzięki znakomitym parametrom ekologicznym, osiągom, wydajności i zasięgowi sprawdza się doskonale w transporcie długodystansowym i na najbardziej wymagających trasach. Firma Sachs Trans dołączyła do grona przewoźników, którzy zaufali technologii gazu ziemnego oferowanej przez markę Iveco, tym samym podejmując ważny krok w kierunku rozwoju zrównoważonej floty w swojej logistyce”.

Marek Sachs, Prezes Zarządu Sachs Trans International, powiedział: „W związku z trendami i wyzwaniami na rynku transportowym, od 2018 roku Sachs Trans jeszcze bardziej przywiązuje uwagę do zrównoważonego rozwoju. Oznacza to większy nacisk na ekologię, nowoczesność i bezpieczeństwo przy uwzględnianiu planów rozwoju spółki. Jednym z elementów tego procesu jest zakontraktowanie dostawy 14 ciągników marki Iveco, zasilanych skroplonym gazem ziemnym LNG”.

Iveco Stralis NP 460, zasilany wyłącznie skroplonym gazem ziemnym (LNG) i wyposażony w dwa zbiorniki kriogeniczne, rozwija moc 460 KM i oferuje zasięg do 1600 kilometrów. Dzięki zastosowanym technologiom i usługom Iveco zapewnia o 15-20% niższe zużycie paliwa w porównaniu do swojego odpowiednika zasilanego olejem napędowy. Dodatkowo przy cenie gazu ziemnego niższej nawet o 30% od ceny ON całkowita oszczędność na paliwie może sięgnąć 40% w porównaniu do analogicznych pojazdów napędzanych silnikami diesla.

Pogląd, że gaz ziemny jest dojrzałym rozwiązaniem dla zrównoważonego transportu podzielają instytucje UE oraz rządy poszczególnych państw członkowskich, które na różne sposoby wspierają rozwijanie tej technologii. Są to między innymi takie inicjatywy jak finansowe zachęty do zakupu efektywnych energetycznie samochodów ciężarowych o niskiej emisji CO2 oraz zwolnienia od stycznia 2019 z opłat drogowych dla samochodów napędzanych skroplonym gazem ziemnym (LNG) w Niemczech, zniesienie akcyzy na LNG i obciążenie oleju napędowego podatkiem na finansowanie rozwoju infrastruktury LNG w Polsce.

Najbardziej zaawansowany pojazd gazowy na świecie

Stralis NP dostępny zarówno ze zbiornikami gazu skroplonego (LNG) jak i sprężonego (CNG) oferuje najnowszy jednopaliwowy silnik gazowy Cursor 13, cechujący się najlepszą efektywnością paliwową. Nowoczesne technologie wspomagające kierowcę, takie jak: system sterowania układem napędowym w oparciu o topografię terenu HI-Cruise i system wspomagania techniki jazdy kierowcy (Driver Style Evaluation, DSE) dają komfort prowadzenia. Stralis NP 460 jest pierwszym samochodem ciężarowym zasilanym gazem ziemnym, który został wyposażony w 12 biegową zautomatyzowaną przekładnię HI-TRONIX.

Modułowa oferta zbiorników LNG i CNG spełnia wymagania klientów w różnych rodzajach eksploatacji, zapewniając miejsce dla dodatkowego wyposażenia pojazdu (układ hydrauliczny zasilania naczepy, kompresor do wydmuchu materiałów sypkich czy zasilanie agregatu chłodniczego).

Całkowity koszt posiadania niższy nawet o 9% w porównaniu z analogicznym pojazdem z silnikiem Diesla

Stralis NP 460 jest idealnym samochodem do transportu na długich trasach. Jego atutami są wyjątkowo niski całkowity koszt posiadania (TCO), a także co najmniej takie same walory pod względem komfortu, ładowności, osiągów i funkcjonalności, jak w przypadku pojazdu z silnikiem Diesla. Całkowity koszt posiadania nowego Stralisa NP 460 jest nawet o 9% niższy w porównaniu z samochodem z silnikiem wysokoprężnym, przy lepszej dynamice i osiągach.

Znacznie niższy całkowity koszt posiadania wynika z mniejszego zużycia paliwa w Stralisie NP 460 LNG – nawet o 15% – a także z niższych kosztów gazu ziemnego w porównaniu z olejem napędowym. Całkowita oszczędność na kosztach paliwa jaką może uzyskać klient sięga 40% w porównaniu z odpowiednikiem zasilanym olejem napędowym. Poprawę ekonomiki eksploatacji zapewniają także usługi TCO2 Live, w skład których wchodzą raporty Smart Reports, konsultacje paliwowe oraz szkolenia w Akademii Jazdy Iveco). TCO2 Smart Reports są to cotygodniowe zestawienia zawierające informacje o zużyciu paliwa, ocenie stylu jazdy kierowcy i emisji CO2. TCO2 Konsultacje paliwowe to usługa monitorowania kluczowych wskaźników efektywności pojazdów klienta przez lokalnego konsultanta. Celem konsultacji jest opracowanie indywidualnego planu zwiększania oszczędności zużycia paliwa. Nieodłącznym elementem ograniczenia zużycia paliwa jest właściwy styl prowadzenia samochodu o co dba Akademia Jazdy Iveco oferująca szkolenia indywidualnie dostosowane do potrzeb klienta.

Do wyjątkowo niskiego całkowitego kosztu posiadania przyczyniają się także długie okresy międzyprzeglądowe. Już w przypadku poprzedniego modelu były one najdłuższe w branży, a teraz ustalono je na aż 90 000 km, co przekłada się na więcej czasu na drodze i niższe koszty serwisowania. Brak skomplikowanego układu oczyszczania spalin, filtrów cząstek stałych czy aktywnej regeneracji również obniża koszty utrzymania Stralisa NP 460.