Umowa została podpisana na cztery lata. Jej celem jest wymiana wiedzy i doświadczeń, co ma przyspieszyć rozwój transportu przyszłości, wydajnego i bardziej przyjaznego dla środowiska. Girteka będzie realizować projekty związane z szerszym wykorzystaniem w naczepach chłodniczych innowacyjnych rozwiązań: próżniowego panelu izolacyjnego VIP (Vacuum Insulated Panel) oraz osłon aerodynamicznych AeroTop i AeroFlap, które proponuje Chereau.
Panel VIP stosowany jest w naczepach Chereau Performance. Lepsza izolacja, jaką zapewnia, ogranicza zużycie energii i może zwiększyć zasięg zestawów chłodniczych z agregatami elektrycznymi zasilanymi z akumulatorów. Skuteczność tego rozwiązania potwierdziły już testy przeprowadzone przez Cemafroid i Chereau we Francji. Naczepa wyposażona w system szyn wzdłużnych i pionowych ATD-C uzyskała rekordowy współczynnik K wynoszący 0,27 w porównaniu do 0,37 w standardowych naczepach Chereau. Testy potwierdziły również zdolność do dłuższego utrzymania wymaganej temperatury w przypadku problemów w jednostce chłodzącej, na przykład awarii układu paliwowego, najczęstszej przyczynie zmiany temperatury. W naczepach Performance czas zmiany temperatury z 0˚ na 5˚ wynosi 12 godzin, dla porównania w tradycyjnej naczepie to 4 godziny.
Zestaw aerodynamiczny naczepy Chereau, zmniejszający zużycie energii, składa się z dwóch elementów. Pierwszy nich to AeroTop, czyli spojler dachowy o wysokości 50 mm, który zmniejsza opór aerodynamiczny i pozwala zaoszczędzić do 0,3l/100 km. Drugi to klapu AeroFlap, zintegrowane z obramowaniem tylnych drzwi i uruchamiane automatycznie podczas ich otwierania lub zamykania. W przypadku zestawów z silników Diesla, przy prędkości 80 km/h, połączenie obu rozwiązań zapewnia oszczędność paliwa na poziomie 1,1l/100 km. Opracowane przez Chereau owiewki są wykonane z aluminium.
W ramach wspólnych prac, część nowoczesnych naczep chłodniczych produkowanych przez Chereau dla Girteki, zostanie już wyposażona w VIP i osłony aerodynamiczne, co pozwoli na porównanie zużycia paliwa i wydajności z tradycyjnymi pojazdami. Dzięki monitorowaniu na bieżąco wydajności floty, Girteka będzie mogła szybko zebrać dane i ocenić korzyści płynące z inwestycji w te rozwiązania.