W latach dziewięćdziesiątych XX wieku nastąpił szybki rozwój transportu drogowego w Europie. Jednocześnie zaczęły odchodzić w przeszłość popularne wcześniej naczepy burtowe. Transport towarów na paletach wymagał rozwiązań umożliwiających skrócenie czasu załadunku i rozładunku. Odpowiedzią okazały się naczepy kurtynowe.
Nowy typ pojazdu z odsuwanymi kurtynami wzdłuż boków szybko zdobył popularność. Natychmiast też przystąpiono do doskonalenia konstrukcji. Pierwsze serie, będące w gruncie rzeczy naczepami burtowymi bez burt, okazały się zbyt wiotkie. Jednym z pierwszych, którzy się na to poskarżyli był Leif Toft, wieloletni partner firmy i założyciel Krone Scandinavia, który w tej sprawie wystosował list bezpośrednio do Bernarda Krone.
Zmiany konstrukcyjne obejmujące stalową ścianę przednią, stalowe drzwi i zmodyfikowana rama wkrótce stały się obowiązującym standardem nie tylko w naczepach Krone. W 1997 firma wykonała kolejny ważny krok: wprowadziła zabezpieczenie antykorozyjne pojazdów metodą KTL uzupełnione malowaniem proszkowym.
Debiut roku 1998: Krone Profi Liner
Nowy typ naczep otrzymał znaną dziś nazwę Profi Liner dopiero w 1998 roku. Podpowiedział ją Rainer Steuernagel, ówczesny dyrektor sprzedaży Krone. Wkrótce drugi człon nazwy stał się wyróżnikiem całej serii pojazdów przystosowanych do specyficznych rodzajów przewozów: Coil, Mega, Paper, City Box, Cool i Dry.
W 2003 Krone Profi Liner II generacji otrzymał system mocowania ładunku Multi-Lock. III generacja zadebiutowała w 2006 roku, projektanci skupili się na redukcji masy i kosztów eksploatacji w długim okresie. Celem przy projektowaniu Krone Profi Linera IV wprowadzonego w 2009 roku dalsze polepszenie jakości oraz optymalizacja procesu produkcji, jego uproszczenie przy redukcji kosztów logistyki.
Obecnie na rynku jest już piąta generacja naczep Krone Profi Liner. Standardowy wariant ma masę własną zaledwie 5950 kg. Drzwi produkowane są przez roboty, dodano liczne elementy ułatwiające eksploatację i podnoszące funkcjonalność pojazdu, a naczepy mogą być objęte nadzorem systemu telematycznego. Modułowa konstrukcja umożliwia produkcję odmian przystosowanych do indywidualnych życzeń nabywców.