Fuso, marka należąca obecnie do Daimler Truck świętuje 60-lecie Cantera. Pierwsza generacja tego modelu pojawiła się na rynku japońskim w marcu 1963 roku pod nazwą T720. Miała kabinę nad silnikiem, co zostawiało dużo miejsca na zabudowę. Konkurenci często mieli jeszcze kabinę za silnikiem. Ładowność Cantera wynosiła 2 tony.
Przez wiele lat ta lekka ciężarówka była znana jako Mitsubishi Canter. W 2003 roku jej producent związał się kapitałowo z DaimleremChryslerem. Z czasem współpraca niemiecko-japońska zacieśniła się i z chwilą wprowadzenia siódmej generacji, która w Japonii zadebiutowała w 2002 roku zaczęto używać marki Mitsubishi Fuso Canter, a poczynając od ósmej generacji (od 2012 r.) po prostu Fuso Canter.
Konstruktorzy systematycznie zwiększali użyteczność Cantera, powiększając go i różnicując gamę odmian. Pojawiły się odmiany o zróżnicowanym tonażu, a także z wąską lub szeroką kabiną. Rósł komfort i bezpieczeństwo kabin. Już od lat sześćdziesiątych XX wieku Canter był eksportowany, zdobywając klientów na kolejnych rynkach. W Indonezji, jednym z pierwszych państw, gdzie go wysyłano, w ciągu ostatnich 48 lat utrzymywał najwyższy udział rynkowy w segmencie lekkich pojazdów użytkowych. Do Europy Canter trafił pod koniec lat siedemdziesiątych, na początek do krajów Beneluxu. Tam też uruchomiono na próbę montaż tych pojazdów, a od 1980 powstają w Tramagal w Portugalii. Obecnie Fuso Cantery są produkowane lokalnie w systemie CKD (completely-knocked-down) na dwunastu rynkach. Canter sprzedawany jest dziś w ponad 70 krajach świata.
W 2017 roku pojawił się eCanter, pierwszy w Japonii produkowany seryjnie elektryczny samochód ciężarowy w segmencie lekkich pojazdów użytkowych. W 2022 roku zaprezentowano jego następcę. Produkcja seryjna ciężarówki Next Generation eCanter rozpocznie się w 2023 roku w zakładach Fuso w Kawasak i Tramagal.