W drodze na rynkowy szczyt

C

11-12-2023

Volvo Trucks Polska wstępnie podsumowuje kończący się rok 2023, który dla firmy przynosi liczne sukcesy i rekordowe wyniki – w tym pozycję lidera rynkowego w kilku obszarach.

Bieżące statystyki sprzedaży ciągników i podwozi ciężarowych, obejmujące dostawy do listopada włącznie, stawiają Volvo Trucks Polska na pozycji zdecydowanego lidera rynku w najcięższym segmencie powyżej 16 ton dmc. Firma dostarczyła na polski rynek już 6 121 nowych pojazdów, a na ostatni miesiąc roku przewiduje jeszcze realizację wielu dostaw. Liczba dostarczonych pojazdów używanych osiągnęła tysiąc sztuk.

Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska

Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska

Ten rok kończymy lepiej niż to zakładaliśmy. Od kilku miesięcy utrzymujemy pozycję lidera sprzedaży pojazdów ciężarowych w segmencie powyżej 16 ton dmc i wszystko wskazuje na to, że bezpiecznie utrzymamy tę pozycję przez cały rok. Przewidujemy że rok zakończymy liczbą rejestracji minimum 6500 pojazdów o dmc powyżej 16 ton, osiągając około 20 proc. udział w rynku. Rok zakończymy też w charakterze lidera dostaw ciężkich podwozi – mówi Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska. W segmencie podwozi udział VTP może w tym roku sięgnąć nawet blisko 23 procent rynku i stale rośnie.

PROMOCJA

PROMOCJA

Poza rosnącymi statystykami sprzedaży wzrasta również udział oferowanych usług, w szczególności kontraktów serwisowych, które już dziś obejmują blisko połowę wszystkich sprzedawanych pojazdów. Klienci coraz częściej wybierają przy tym najwyższy, złoty pakiet serwisowy. Podobnie wysoki udział (46%) notuje finansowanie fabryczne poprzez VFS Usługi Finansowe.

Elektryzujący rok

Choć w wolumenie sprzedaży pojazdy z napędem elektrycznym wciąż stanowią promil wyników, to dla koncernów stanowią jednak ważny element strategiczny. Nie inaczej było w Volvo Trucks Polska, który z osiemnastoma dostarczonymi pojazdami elektrycznymi osiągnął blisko 49 % udział rynkowy – Rok 2023 to dla Volvo Trucks pierwsze pełne dwanaście miesięcy z kompletną gamą pojazdów elektrycznych: FL, FE, FMX, FM i FH. Choć wyniki sprzedaży nie są jeszcze wysokie, to wśród naszych klientów mamy już firmy, którzy posiadają nie jeden, a kilka pojazdów elektrycznych i już dziś rozmawiamy o kolejnych zamówieniach – mówi Piotr Werner, marketing manager Volvo Trucks Polska.

Wspomniani klienci, zaliczający się do największych firm branży logistycznej czy dystrybucyjnej w Polsce już dziś nie widzą większego problemu w kwestii zasilania pojazdów elektrycznych, co stanowi barierę dla wielu użytkowników. Mają oni świadomość konieczności posiadania minimum dwóch mocnych ładowarek w swoich lokalizacjach, często zestawionych z fotowoltaiką. Tym samym udowadniają, że mając odpowiednio przygotowaną infrastrukturę są w stanie zastąpić napędy spalinowe w transporcie wewnątrzzakładowym, miejskim czy regionalnym.

Piotr Werner, marketing manager Volvo Trucks Polska

Piotr Werner, marketing manager Volvo Trucks Polska

Rozwój sieci obsługi

Dostarczając coraz więcej pojazdów oraz kontraktów serwisowych, VTP inwestuje w rozwój sieci serwisowej. 1 grudnia 2023 nastąpiło przejęcie czterech serwisów partnerskich SJS Skrzypa i wcielenie ich do sieci własnej Volvo Truck Center. W ramach zagęszczania sieci serwisowej już dziś zapowiadana jest inwestycja w kolejny własny punkt serwisowy w okolicach Gliwic, niedaleko autostrad A1 i A4. Serwis w Wieszowej ma być jednym z najnowocześniejszych obiektów w sieci Volvo Truck Center.

Rekordy w przededniu jubileuszu

Kończący się rok przyniósł również wiele sukcesów i rekordów w obszarze wydarzeń z uczestnictwem Volvo Trucks Polska. Czerwcowe targi #4Poland były największymi z całej historii imprezy, skupiając ofertę blisko 70 wystawców i przyciągając uwagę blisko 3 tys. gości. Sukcesem zakończyła się również akcja „Profesjonalni Kierowcy”, która w swej ósmej edycji przyniosła cztery praktyczne szkolenia, dedykowane zwłaszcza młodszym adeptom transportu drogowego. Volvo Trucks Polska kończy rok również z kilkoma wyróżnieniami branżowymi, wśród których na uwagę zasługuje nagroda “Partner Bezpieczeństwa ruchu drogowego” w kategorii firma roku, oraz certyfikat Great Place to Work, zdobyty już trzeci raz z rzędu, tym razem z najwyższym dotąd indeksem zaufania 88%.

Rekordowe wyniki w kończącym się roku to idealny wstęp do jubileuszowego roku 2024, w którym to Volvo Trucks Polska obchodzić będzie trzydziestolecie działalności na rynku polskim. Szczegóły obchodów tego okrągłego jubileuszu poznamy niebawem.

 

 

 

 

PROMOCJA

PROMOCJA

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
Truck & Van 03/2021
TSL Biznes 03/2021
C