100 elektrycznych Renault Trucks w XPO

C

20-01-2023

Francuska firma transportowa XPO zaopatrzy się w 100 elektrycznych Renault Trucks.

Decyzja zapadła po testach elektrycznego, 16-tonowego Renault Trucks E-Tech D w Lyonie i Paryżu, które trwały od października 2021 roku. Renault Trucks jest wieloletnim dostawcą floty dla XPO.

XPO sfinalizowało dotychczas zamówienia na 65 pojazdów elektrycznych, przy czym wszystkie 100 egzemplarzy zostanie dostarczonych w okresie od czwartego kwartału 2022 do 2024 roku. Te 16 i 19 tonowe pojazdy będą pracowały w 28 oddziałach XPO zajmujących się transportem drobnicowym we Francji i służyć będą do transportu ładunków na paletach.

Firma przewiduje, że do 2030 roku około 25% jej dostaw będzie realizowanych za pomocą pojazdów elektrycznych. Dzięki umowie z Renault Trucks, firma dostosowuje swoją flotę w oczekiwaniu na przyszłe przepisy, które mogą regulować dostawy na obszarach miejskich.

PROMOCJA

PROMOCJA

Renault Trucks E-Tech są wyposażone w silnik o mocy 185 kW i mogą zabrać od 18 do 21 palet. Pojazdy te nie emitują lokalnie CO2, cząstek stałych oraz znacznie redukują hałas, dzięki czemu nadają się do dostaw w zatłoczonych obszarach miejskich. Zmęczenie kierowców ogranicza również niski poziom wibracji. Każda ciężarówka wyposażona jest w kamerę 360°, która ogranicza martwe pole, co zwiększa bezpieczeństwo innych uczestników ruchu oraz przechodniów.

– Mieliśmy pozytywne doświadczenia z testowania pierwszej ciężarówki elektrycznej Renault Trucks do dostaw w obszarach miejskich. Nasze nowe zamówienie na 100 elektrycznych ciężarówek jest bezprecedensową umową zarówno dla XPO jak i Renault Trucks we Francji. Dokonaliśmy również poważnej inwestycji w celu wyposażenia naszych zakładów w ponad 80 punktów ładowania- powiedział Bruno Kloeckner, dyrektor zarządzający XPO Logistics Francja.

 

Nie tylko prąd

Obecnie ponad 95% europejskiej floty XPO jest zgodna z normą Euro 6. Od 2015 roku firma używa pojazdów na CNG i LNG. Jej flota we Francji obejmuje dziś 230 pojazdów napędzanych paliwami alternatywnymi. W planach jest wykorzystywanie paliwa HVO.

W ośmiu oddziałach XPO we Francji działa zautomatyzowana diagnostyka opon Drive-Over-Reader firmy Goodyear, która pozwala zadbać o stan ogumienia, co sprzyja energooszczędności. Kierowcy są szkoleni na bieżąco z jazdy ekonomicznej oraz alternatywnych napędów w transporcie.

 

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
Truck & Van 03/2021
TSL Biznes 03/2021
C