Niskowejściowe autobusy MultiClass są dobrze przygotowane do wypełniania różnych zadań. W przedniej części znajduje się niska podłoga, a wsiadanie ułatwia system przyklęku. W wyżej umieszczonej tylnej części zgromadzono większość siedzeń. Taka konstrukcja ułatwia również dostęp do elementów układu napędowego, a w konsekwencji obsługę.
Aktywnie kierowana oś wleczona ZF-RAS zapewnia większy komfort jazdy i spowalnia zużycie opon. Nadwozie zabezpieczone jest antykorozyjnie metodą KTL, standardowo zabezpieczane jest również podwozie, co wydłuża żywotność autobusu.
Wyposażenie zapewniające bezpieczeństwo jest bardzo dobre, na poziomie charakterystycznym dla Setry. Obejmuje w standardzie m.in.: elektroniczny układ hamulcowy (EBS) z systemem wspomagania nagłego hamowania (BAS), system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania (ABS) i system zapobiegający poślizgowi kół napędowych (ASR). Bezpieczeństwo jazdy zwiększa ponadto nowoczesne oświetlenie: dzienne i przeciwmgłowe światła LED. Pojazd wyposażony jest również w elektroniczny układ stabilizacji jazdy (ESP). Nadwozie spełnia wymogi normy ECE-R 66.02 dotyczącej wytrzymałości, co znacząco zwiększa bezpieczeństwo bierne.