864 Mercedesy już w Portugalii

C

23-01-2023

Daimler Buses z powodzeniem zrealizował jedno z największych zamówień w swojej historii i jeden z największych przetargów w Europie w latach 2021–2022.

864 autobusy Mercedes-Benz przejmą wkrótce obsługę transportu miejskiego i międzymiastowego w regionie AML (Área Metropolitana de Lisboa) wokół Lizbony. Dostawy rozpoczęły się w 2021 roku od 111 pojazdów i zostały zakończone pod koniec grudnia 2022 roku.

– Rekordowe zamówienie z Portugalii na 864 autobusy Mercedes-Benz to wyjątkowy sukces Daimler Buses i prawdziwy kamień milowy dla EvoBus Portugal – mówi Mirko Sgodda, kierownik działu sprzedaży, marketingu i obsługi klienta w Daimler Buses.

Zamówienie z Portugalii obejmuje 633 niskopodłogowe autobusy Mercedes-Benz Conecto, 157 międzymiastowych Intouro, 50 kompaktowych niskopodłogowych autobusów Citaro K oraz cztery podwozia autobusowe Mercedes-Benz OC 500, a także 20 minibusów bazujących na Sprinterze.

PROMOCJA

PROMOCJA

 

Podział na sześć

Daimler Buses dostarczy 864 autobusy do firm transportowych Alsa Todi (154 pojazdy) i Barraqueiro Transportes (710 autobusów) będących liderami konsorcjum, w skład którego wchodzą Barraqueiro Transportes, Scott Via, Viac͂ao Alvorada, Rodoviária de Lisboa i Vimeca. Alsa i Barraqueiro to największe firmy autobusowe i autokarowe na Półwyspie Iberyjskim. We flotach tych firm, liczących po kilka tysięcy pojazdów, zawsze dużą część stanowiły pojazdy Daimler Buses.

Region AML (Área Metropolitana de Lisboa) składa się ze stolicy Portugalii i otaczających ją 18 gmin. Mieszka tu prawie jedna trzecia ludności Portugalii, w sumie prawie trzy miliony osób. Jest to również najsilniejszy gospodarczo region kraju.

Przetarg obejmuje autobusy dla wszystkich gmin i miast regionu AML, z wyjątkiem Lizbony, Barreiro i Cascais na wybrzeżu Atlantyku. Autobusy Mercedes-Benz pozwolą znacznie odmłodzić flotę pojazdów za jednym zamachem.

 

Bezpieczne, ekonomiczne i komfortowe

Nowe autobusy z gwiazdą są nie tylko bezpieczne, lecz także komfortowe. Ich wyposażenie obejmuje aktywnego asystenta hamowania (Preventive Brake Assist), system monitorowania ciśnienia w oponach (TPM) i klimatyzację oraz porty USB dla urządzeń pasażerów. Układ napędowy Conecto, Intouro i Citaro K składa się z oszczędnego silnika Mercedes-Benz OM 936 o mocy 299 KM (220 kW) oraz automatycznej skrzynie biegów Voith Diwa 6. Dzięki modułowi odzyskiwania energii autobusy są wyjątkowo ekonomiczne i przyjazne dla środowiska.

Zobacz także

C

Najnowszy numer

C
Truck & Van 03/2021
TSL Biznes 03/2021
C