Advertisement

Najnowsze wydania

testowa góra

Firma Friultrasporti inwestuje w 100 nowych naczep

Koegel FriultrasportiWłoskie przedsiębiorstwo transportowe Friultrasporti Industriali S.r.l. z Livorno nabędzie 100 nowych naczep Kögel Cargo Coil. Firma Friultrasporti specjalizuje się w transporcie i logistyce stali, substancji chemicznych, papieru i innych towarów, przy czym transport stali stanowi około jedną czwartą całej działalności. Szczególną wagę spedycja przywiązuje do połączeń promowych między Włochami a Półwyspem Iberyjskim, Grecją, Turcją i Bałkanami. W istotnym stopniu redukując przy tym przejazdy drogami, co przekłada się na obniżenie emisji CO2 o ponad 50%. Od teraz nowe naczepy Kögel Cargo Coil ułatwią osiągnięcie takiego wyniku, a wszystko dzięki wyposażeniu RoRo o zwiększonej wytrzymałości, które umożliwia transport intermodalny.

 

Rama przystosowana do przewozu ładunków zrolowanych

Naczepy Kögel Cargo Coil mają bardzo stabilną ramę stalową o lekkiej konstrukcji z muldą na zwoje oraz z szyjką ramy o wysokości 120 mm. Zamiast standardowej długości muldy na zwoje, wynoszącej 7200 mm, firma Friultrasporti wybrała opcję 9000 mm. Dzięki temu może przewozić zwoje i rolki taśmy ciętej o średnicy od 900 do 2100 mm i maksymalnym obciążeniu odcinkowym wynoszącym 30 ton. Do zabezpieczenia ładunku w muldzie umieszczono standardowo dwie pary kieszeni na kłonice, kłonice wykonane są z profilu o przekroju kwadratowym: jedna para kieszeni na kłonice z przodu i jedna w odstępie ok. 2045 mm. Ponadto w obrzeżu ramy Vario-Fix, umożliwiającym niemal nieograniczone mocowanie ładunków, znajduje się 13 par pierścieni mocujących. Z czego pięć par pierścieni o wytrzymałości 2000 kg na pierścień, a osiem par o wytrzymalości 4000 kg na pierścień w obszarze środka ciężkości ładunku. 20 osłon muldy pozwala na szybkie i bezpieczne jej zamknięcie. Nośność osłon pokrywających muldę, jest zaprojektowana do przenoszenia wysokich obciążeń osi wózka widłowego, wynosi maks. 5460 kg.

Wyposażone w standardowe osie Kögel KTA naczepy Cargo Coil charakteryzują się łatwiejszą obsługą, doskonałą stabilnością i niezawodnością. Unikalna "podwójna amortyzacja" KTA, składająca się z miękkiego gumowego łożyska i półresoru ze stali sprężynowej, nie tylko porawia właściwości jazdne naczepy, lecz także zmniejsza zużycie. Naczepy Friultrasporti posiadają wyposażenie RoRo o zwiększonej wytrzymałości, umożliwiające samodzielny transport na statkach i promach. Obejmuje ono ukośne wzmocnienia pomiędzy profilami wzdłużnymi a obrzeżem ramy, zamkniętą płytę ślizgową o grubości 10 mm, płytę siodła o grubości 10 mm, dwa zawory podciśnieniowe i cztery pary zaczepów do mocowania ładunków o masie do 12 000 kg.

 

Indywidualne wyposażenie dla Friultrasporti

Poza wspomnianymi elementami indywidualnego wyposażenia firma Friultrasporti zdecydowała się także na opcjonalne akcesoria. Aby zapewnić ochronę wewnętrznej strony ściany przedniej przed uszkodzeniami podczas codziennej eksploatacji, zastosowano płytę drewnianą o grubości 12 mm i wysokości 1250 mm. Tylna część pojazdu wyposażona została we wzmocnione stalowe odbojniki, gwarantujące zwiększoną ochronę przed uderzeniami. Całość wyposażenia ochronnego uzupełnia ośmiomilimetrowy kątownik ze stali rozciągający się na całej szerokości oraz osłony chroniące zamki drzwi, zamontowane pośrodku płyty osłaniającej ramę. Pozostałe elementy wyposażenia specjalnego obejmują m.in stalowy wspornik świateł, skrzynkę narzędziową, linki plandekowe z dwoma uchwytami i czujniki zużycia okładzin hamulcowych.

Udostępnij