Najnowsze wydania

testowa góra

Premiera Isuzu M21 na Targach Inter Cars

Info Pras Inter Cars Premiera Isuzu 4Podczas 16. Targów części zamiennych, narzędzi i wyposażenia warsztatów odbyła się premiera nowego modelu ciężarówki Isuzu M21. Nowy model w ofercie to wyjście naprzeciw oczekiwaniom rynku. Ciężarówkę M21 wyposażono w całkowicie zmodernizowany układ napędowy.

 

Zastosowano w niej również zupełnie nowy silnik RZ4E-TC Euro 6b, nową, 6-biegową skrzynię manualną oraz skrzynię zautomatyzowana NEES II. Ideą, która przyświecała konstruktorom przy wprowadzania tych zmian, była chęć zredukowania kosztów obsługi poprzez wyeliminowanie wtrysku AdBlue, poprawa efektywności pracy silnika oraz znaczne zredukowanie masy podwozia, co w efekcie istotnie zwiększa nośność pojazdu. Najlżejszy, nowy model M21 Ground charakteryzuje masą własną wynoszącą zaledwie 1747 kg! W efekcie wszystkie modele Isuzu M21 wyróżniają się ładownością na poziomie od 1100 do 1200 kg już po wykonaniu zabudowy. Wyeliminowanie systemu AdBlue nie tylko przyczyniło się do zmniejszenia kosztów eksploatacji, ale także do poprawienia i tak już wysokiej bezawaryjności tego produktu. Jednocześnie zmiany pozostały bez wpływu na legendarną wytrzymałość i odporność na trudy eksploatacji. Konstrukcja nowego modelu, oparta jest na tej samej, wytrzymałej ramie nośnej znanej z poprzednich generacji Isuzu.

 

Silnik i skrzynia biegów

Nowy silnik RZ4E-TC Euro 6b, w który wyposażone są wszystkie modele gamy M21, posiada innowacyjny system oczyszczania spalin składający się z filtra DPD oraz konwertera katalitycznego LNT, redukującego emisję tlenków azotu. W nowej jednostce napędowej zastosowano system hydraulicznej regulacji luzów zaworowych oraz nową turbosprężarkę o zmiennej geometrii. System rozrządu sterowany jest łańcuchem, a gładzie cylindrowe są utwardzane indukcyjnie, co sprawia, że nawet po przebiegu kilkuset tysięcy kilometrów silnik nie wykazuje oznak zużycia. Z silnikiem tym współpracują dwa rodzaje skrzyń biegów, tj. na nowo opracowana 6-biegowa skrzynia manualna oraz zautomatyzowana skrzynia biegów NEES II. Obie te konstrukcje zostały zaprojektowane tak, aby idealnie współpracować z nową jednostką napędowa. Skrzynia biegów NEES II przeznaczona jest w szczególności dla klientów, który użytkują pojazdy w przestrzeni miejskiej i wszędzie tam, gdzie eksploatacja wiąże się z częstym ruszaniem i hamowaniem. Zastosowanie zautomatyzowanej skrzyni biegów znacząco zmniejsza koszty użytkowania samochodu, dzięki wyeliminowaniu tradycyjnego sprzęgła i zastąpieniu go bezawaryjnym konwerterem momentu obrotowego. Co ciekawe, w Isuzu to rozwiązanie wiąże się z niewielką dopłatą w stosunku do wersji manualnej. Wartym podkreślenia jest fakt, nowa jednostka napędowa charakteryzuje się niższym o 4,5% zużyciem paliwa w odniesieniu do poprzednio stosowanej odmiany 3.0 l.

 

Kabiny do różnych zastosowań

Model M21 świetnie wpisuje się w różne potrzeby klientów. Typoszereg kabin tworzą: kabina standardowa o szerokości 1815 mm, doskonale dopasowana do przestrzeni miejskiej, kabina Large o szerokości 2040 mm, gwarantująca większą przestrzeń dla kierowcy i oraz kabina brygadowa w dwóch odmianach, 6- lub 7-miejscowa. Aby spełnić wszelkie wymagania klientów, Isuzu przygotowało klika wariantów modelu M21. Na szczególne wyróżnienie zasługuje wersja Heavy, która dzięki zastosowaniu wzmocnionego mostu napędowego łączy w sobie zwinność i wytrzymałość. Pojazd ten sprawdzi się zwłaszcza w branży budowlanej (nadwozie typu wywrotka) oraz wszędzie tam, gdzie liczy się szczególnie wytrzymałość. Interesującym rozwiązaniem jest wersja Adaptor, posiadająca niezależne zawieszenie przedniej osi, oparte na niezależnych wahaczach. Zapewnia to wysoki komfort jazdy i najniższy promień skrętu w całej gamie Isuzu. Pozostałe modele w gamie M21 to: Ground o najniższej masie własnej, która dla najkrótszego rozstawu osi wynosi 1747 kg, Spring, Single Tire oraz największy w gamie Large (szeroka kabina).

 

Szeroka gama isuzu

Pojawienie się nowego modelu nie oznacza wycofania ze sprzedaży dotychczas produkowanych i sprawdzonych odmian z silnikami 3.0L oraz 5.2L. Na polskim i europejskim rynku Isuzu oferuje klientom podwozia o masie całkowitej od 3,5 t do 14 t. Są to modele: L35, N35 (3,5 t DMC), M55, P65, P75 (odpowiednio 5,5 t, 6,5 t, 7,5 t DMC) oraz modele F11, F12 i F14 (11 t, 12 t i 14 t DMC). W celu zapewnienia klientom jak najlepszego poziomu obsługi posprzedażnej Isuzu poszerza sieć autoryzowanych serwisów marki. Obecnie liczy ona już 18 punktów, znajdujących na terenie całej Polski.

 

Udostępnij