Najnowsze wydania

testowa góra

Nowoczesna technologia, najwyższa wydajność

Inter Cars Motor Show  10Średnie czy duże pojazdy użytkowe, maszyny rolnicze lub budowlane, silniki morskie  lub przemysłowe - w każdym z tych segmentów producenci turbosprężarek opracowują indywidualne rozwiązania dostosowane do każdego pojazdu i koncepcji napędu. W ślad za tymi rozwiązaniami idzie także różnorodna oferta turbosprężarek dostępnych w sieci Inter Cars.

 

Bogate portfolio dostępnych produktów stale się powiększa zarówno w segmencie turbosprężarek wyprodukowanych w technologii konwencjonalnej, jak i tych ze zmienną geometrią łopatek (VTG) czy opartych na najnowocześniejszych technologiach turbosprężarkach z regulowanymi wielostopniowymi układami ładowania (R2S). Te ostatnie dzięki zaawansowanej technologii doskonale sprawdzają się w zakresie mocy od 50 do 1000 KW (70 do 1350 KM). System R2S, w porównaniu do rozwiązań z zastosowaniem pojedynczej turbosprężarki, pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa, jednocześnie zapewniając doskonałą reakcję na przyspieszenie przy niskich prędkościach obrotowych silnika.

 

Atuty rozwiązania R2S: optymalne dopasowanie do najbardziej różnorodnych potrzeb silnika,znaczące zmniejszenie zużycia paliwa i emisji spalin,wysoki poziom recyrkulacji gazów spalinowych, nawet w warunkach pełnego obciążenia, doskonała odpowiedź silnika w pełnym zakresie prędkości obrotowych. Ten wysokowydajny system turbodoładowania, przygotowany dla silników wysokoprężnych, łączy w sobie niewielką turbinę wysokociśnieniową i większą turbinę niskociśnieniową. Systemy R2S firmy BorgWarner pozwalają na znaczne zwiększenie doładowania, a tym samym zmniejszenie wielkości silnika, co z kolei umożliwia znaczne zmniejszenie zużycia paliwa. Jednocześnie reakcja silnika jest znacznie szybsza w porównaniu do rozwiązań typu VTG. Technologia R2S umożliwia wysoki poziom recyrkulacji spalin, nawet w warunkach pełnego obciążenia, a tym samym znacząco redukuje emisję NOx. Regulowane systemy dwustopniowe (R2S) można również łączyć z technologią VTG. Dlatego w niektórych zestawach opartych na tym systemie jedna z turbosprężarek jest ze zmienną geometrią. System R2S otwiera zupełnie nowe możliwości optymalizacji osiągów, zużycia paliwa i emisji spalin, dlatego coraz więcej producentów na całym świecie stosuje tę technologię.

Udostępnij