Advertisement

Najnowsze wydania

testowa góra

Panel dyskusyjny na 16.Targach Inter Cars

Branżowy lider mierzy wysoko  4Tradycyjnie Targi Inter Cars rozpoczęły się od konferencji prasowej, która w tym roku miała charakter panelu dyskusyjnego. Dzięki takiej formule obie strony – przedstawiciele Inter Cars oraz wystawcy i media - miały przestrzeń do rozmów nie tylko na temat aktualnej sytuacji firmy, ale także prognoz i trendów w branży na kolejne lata.

 

Moderatorem dyskusji był Radosław Grześkowiak, Prezes Inter Cars Marketing Services, Dyrektor ds. Reklamy i Marketingu Inter Cars. Na pytania odpowiadali natomiast Maciej Oleksowicz, Prezes Zarządu Inter Cars, Krzysztof Oleksowicz, założyciel spółki i Członek Zarządu, Wiceprezesi, Robert Kierzek i Krzysztof Soszyński, Członkowie Zarządu, Wojciech Twaróg i Tomas Kastil, a także Wojciech Aleksandrowicz, Prezes Zarządu ILS.

 

Targi części zamiennych, narzędzi i wyposażania warsztatów organizowane są od 2002 roku. Ich pierwsza edycja odbyła się pod nazwą Inter Cars Motor Show i zlokalizowana była w Centrum Logistycznym Inter Cars w Cząstkowie Mazowieckim koło Warszawy. Przez te wszystkie lata impreza zmieniła kilkukrotnie swoją lokalizację, a także format ekspozycji – od kameralnej imprezy zorganizowanej na terenie firmowego magazynu o charakterze domowych targów, do wielkiego show, które szczelnie wypełnia teren PGE Narodowego. Od prawie 20 lat jesteśmy członkiem ATR. To tam dowiedziałem się od niemieckich kolegów, że organizują Hausmesse – targi domowe. Zrozumiałem, że są to po prostu domowe targi, na które zaprasza się klientów i dostawców. W czasie ich trwania dostawcy mogli poznać swoich bezpośrednich klientów. Nasze pierwsze Targi odbyły się w magazynie i były to naprawdę targi domowe. Dostawcy mieli swoje stoiska wielkości 3×4 metry, 4 krzesła i to był cały stand. Dziś widzimy, jak to się zmieniło – niektórzy dostawcy mają swoje stoiska wielkości nawet po kilkaset metrów z imponującą zabudową i innowacyjnymi rozwiązaniami. Różnica w stosunku do targów niemieckich jest taka, że my dostarczamy naszym klientom również atrakcje sportowe. Od dawna naszą pasją jest motoryzacja, więc podczas targów nasi klienci otrzymują wartość dodaną w postaci rozbudowanego programu artystycznego oraz dużą dawkę pozytywnej adrenaliny związanej z motor sportem. Jest to wielkie show, połączone z wieczornym bankietem – powiedział Krzysztof Oleksowicz, założyciel i Członek Zarządu Inter Cars.

 

Branżowy lider mierzy wysoko  3Konferencja rozpoczęła się od informacji na temat segmentów istniejących w Inter Cars. Każdy z nich był lub jest rozwijany indywidualnie. Na tę chwilę mamy w grupie wyszczególnionych 10 segmentów, w ramach których działamy. W każdym z nich realizujemy strategię, aby zostać liderem na poszczególnych rynkach. O ich wydzieleniu zdecydowała duża różnorodność. Każdy z nich wymaga bowiem odrębnej strategii cenowej i marketingowej. Wchodzimy również w rynek marine. W Polsce jest on oczywiście ograniczony, ale Chorwacja, Włochy, Grecja to już bardzo ciekawe rynki - powiedział Maciej Oleksowicz. Choć segment części i produktów skierowanych do rynku szeroko pojętych łodzi, jachtów, żaglówek i motorówek nie jest w Polsce zbyt rozbudowany, zarząd spółki wierzy, że wejście na rynki południowej Europy może przynieść wiele korzyści. Bardzo duże nadzieje pokładane są również w częściach do maszyn rolniczych. Spółka planuje zająć silną pozycję w segmencie agro w Polsce i przenosić know-how za granicą. Bardzo często nazywamy ich Zarządem Bis. Segment managerów cechuje duża swoboda działania i zaufanie z naszej strony. Taka umiejętna kooperacja owocuje wzrostami, które Inter Cars odnotowuje rok rocznie – w ten sposób Maciej Oleksowicz prezentował poszczególnych Segment managerów podczas konferencji.

 

Obecnie Inter Cars posiada 482 filie, z czego 234 jest w Polsce, a 248 za granicą. W planach firmy są kolejne otwarcia w kraju. Spółka chce w dalszym ciągu realizować politykę dostarczania mechanikom potrzebnych produktów w jak najszybszym czasie – tak, aby towar był jak najbliżej klienta.To prawda, że w Polsce będzie trudniej rosnąć, ale patrząc na import aut, jesteśmy spokojni. W planach mamy otwarcie nowych lokalizacji w kraju. Chcemy być obecni we wszystkich miejscowościach liczących powyżej 20 tys. mieszkańców - powiedział Wojciech Twaróg. Jeśli chodzi o zagranicę, obecnie filie Inter Cars znajdują się na Litwie, Łotwie, Ukrainie, Węgrzech, Słowacji, we Włoszech, w Estonii, Mołdawii, Słowenii, Rumunii, Chorwacji, Bułgarii, Czechach. Pierwsze punkty pojawiły się także w Bośni i Hercegowinie oraz w Grecji. W planach są kolejne destynacje. Mamy pomysły na kolejne kraje, ale o nich poinformujemy po zatwierdzeniu biznes planu i założeniu takowej spółki. Bez otwierania nowych rynków również mamy dużą przestrzeń do rozwoju we wszystkich segmentach sprzedaży – powiedział Tomas Kastil.

 

Wyzwaniem dla spółki i całej branży będzie trwająca zmiana pokoleniowa. Wyszkolenie nowej generacji mechaników, którzy będą odpowiedzialni za przejęcie i utrzymanie warsztatów, to jeden z głównych celów, który trzeba zrealizować. W Inter Cars próbą odpowiedzi na problem ze znalezieniem wykwalifikowanej kadry jest program „Młode Kadry”, w ramach którego spółka łączy najważniejszych dostawców ze szkołami ponadgimnazjalnymi, kształcącymi przyszłych mechaników. Staramy się wspomagać i uzupełniać luki, jakie powstały w segmencie szkolenia zawodowego. Utworzyliśmy i cały czas rozwijamy program „Młode Kadry”. Na tę chwilę zaangażowanych do niego jest 20 szkół. W roku szkolnym 2016/2017 roku przeprowadziliśmy 150 szkoleń w tych placówkach. Chcemy promować wśród młodych ludzi zawód mechanika samochodowego – powiedział Robert Kierzek.

 

 

Udostępnij