Najnowsze wydania

testowa góra

Daimler Trucks świętuje jubileusze marek Freightliner i Western Star

Daimler Trucks swietuje jubileusz2W bieżącym roku Daimler Trucks świętuje w Ameryce Północnej dwa ważne jubileusze – 75-lecie Freightliner Trucks i 50-lecie Western Star Trucks. To świadectwo imponującej historii pojazdów użytkowych Daimler AG w regionie NAFTA.

 

Dzięki ciągłym innowacjom, Daimler Trucks North America (DTNA) uczynił samochód ciężarowy tym, czym jest obecnie ‒ ekonomicznym kręgosłupem całego kontynentu. Od swego powstania w latach 1942 i 1967 firmy Freightliner i Western Star wypuściły na drogi łącznie ok. 3,2 mln ciężarówek. W pierwszym półroczu 2017 Daimler Trucks sprzedał 42 300 pojazdów. Z udziałem rynkowym na poziomie 40,2 procenta w klasach 6-8 DTNA jest niekwestionowanym liderem rynkowym w regionie NAFTA. Roger Nielsen, Prezes i Dyrektor Generalny Daimler Trucks North America: W naszym portfolio mamy bardzo różne marki. Łączy je jedno: długoletni sukces w dziedzinie innowacji i orientacji na klienta. W minionych dziesięcioleciach znacznie umocniliśmy naszą pozycję rynkowego lidera. A świętując swe jubileusze, już budujemy jeszcze lepsze ciężarówki przyszłości.


W tym roku Freightliner świętuje nie tylko 75. jubileusz, ale też rozpoczęcie produkcji swego najnowszego pojazdu flagowego ‒ New Cascadia. Jest to najmocniej skomunikowaną sieciowo ciężarówką, jaką kiedykolwiek zbudowała firma DTNA, wyznaczającą nowe standardy branżowe w dziedzinie łączności. Już dzisiaj w Ameryce Północnej ponad 275 tysięcy ciężarówek DTNA jest połączonych z Siecią. Umożliwia to Truck Data Center, jednostka komputerowa zintegrowana w każdej ciężarówce, zapewniająca komunikację z systemem telematycznym. New Cascadia tworzy ponadto nowe wzorce w dziedzinie bezpieczeństwa i ekonomiczności. Zmniejszenie zużycia paliwa nawet o osiem procent oraz jeszcze dłuższe czasy eksploatacji w porównaniu z poprzednim modelem obniżają koszty eksploatacji dla klientów do poziomu dotąd nieznanego. Zainwestowanie ok. 300 milionów dolarów amerykańskich w rozwój tego samochodu opłaciło się; aktualnie ponad połowę wszystkich zamawianych ciężarówek w klasie 8 stanowią pojazdy New Cascadia. A to dopiero początek ‒ wraz z wprowadzeniem kolejnych wariantów w ciągu tego roku oczekuje się radykalnego wzrostu.

 

Korzenie Western Star sięgają 50 lat wstecz, do kanadyjskiego przemysłu górniczego i drzewnego. Od zawsze samochody ciężarowe Western Star są dokładnie dostosowywane do życzeń klientów, co czyni je szczególnie cenionymi w trudnych warunkach eksploatacji, np. w budownictwie, przemyśle naftowym i gazowym czy w górnictwie. Tę uniwersalność odzwierciedla również paleta produktowa. Wybór osi, konfiguracji masek silnika i rozwiązań sypialnych jest niezwykle bogaty. Freightliner i Western Star nie świętują swoich jubileuszy same ‒ już w roku 2016 firma DTNA obchodziła 100-lecie swojej marki autobusowej Thomas Built Buses, znanej z żółtych autobusów szkolnych. W przyszłym roku minie 80 lat dostarczania silników dla branży pojazdów użytkowych przez spółkę córkę DTNA – Detroit Diesel Corporation (DDC).

00Firma DTNA i jej marki samochodów ciężarowych zyskują na globalnej strategii segmentu Daimler Trucks. Dzięki wspólnej platformie i konstrukcji Daimler może dostarczać jednocześnie swoim klientom na całym świecie dostosowane do ich oczekiwań rozwiązania techniczne wszystkich marek, wykorzystując efekt skali. To już wypróbowana praktyka w przypadku ciężkich i średniociężkich silników oraz skrzyń biegów. Dobrym przykładem jest platforma dla automatycznych skrzyń biegów do ciężkich samochodów ciężarowych. Jeszcze kilka lat temu było niewyobrażalne, aby na rynku tradycyjnie preferującym manualne skrzynie biegów, jak region NAFTA, sprzedawać ponad 75 procent samochodów ciężarowych Freightliner Cascadia i Western Star 5700 z automatyczną skrzynią biegów. To innowacja, która całkowicie zmieniła rynek północnoamerykański, zwiększając udział w nim DTNA z 29,6 procenta w roku 2009 do 39,2 procenta w roku 2016. W 2016 roku rozszerzono strategię wspólnej platformy także na podwozia samochodów ciężarowych. Freightliner New Cascadia dzieli podwozie z pojazdem Mercedes-Benz Actros.

Kolejnym przykładem jest Truck Data Center ‒ "mózg" skomunikowanej sieciowo ciężarówki. W przyszłości będzie on montowany we wszystkich markach Daimler Trucks na bazie ustandaryzowanej międzynarodowo architektury elektrycznej i elektronicznej. Standaryzacji Truck Data Center będzie towarzyszyć możliwość jego maksymalnej adaptacji do regionalnych potrzeb klientów za pomocą oprogramowania i aplikacji. Truck Data Center będzie stanowił bazę dla już istniejących rozwiązań łącznościowych Daimler Trucks oraz systemów telematycznych FleetBoard i Detroit Connect.

Udostępnij