Najnowsze wydania

testowa góra

VIAON proponuje rozwiązania problemów branży TSL

Przykładowy widok z panelu GBOX Online z utrudnieniami  w ruchuW ciągu ostatnich miesięcy coraz częściej można spotkać się z opiniami ekspertów, że nad branżą transportową zbierają się ciemne chmury. Niezrozumiałe przepisy prawa, zmieniające się kwoty stawek minimalnych dla pracowników delegowanych, czy wysoki stopień biurokracji, który utrudnia swobodny przejazd, to tylko niektóre z najczęściej wymienianych problemów sektora TSL. Jak się okazuje, dla części z nich na rynku dostępne są już rozwiązania.

 

Marka VIAON przeprowadziła badanie, w którym poproszono respondentów m.in. o wskazanie głównych przyczyn odpowiadających za zmianę przez kierowcę wyznaczonej trasy. 63% badanych  jako przyczynę podało brak wiedzy o aktualnej sytuacji na drodze. Z kolei 16% z nich wskazało względy bezpieczeństwa.

Wszelkie modyfikacje kursu nieuwzględnione w procesie planowania trasy wiążą się zazwyczaj z opóźnieniami w dostawie ładunku, co w efekcie może wpłynąć na relacje zleceniodawca-przewoźnik. Jednocześnie, nieprzewidziana zmiana drogi często oznacza wydłużenie trasy, co przekłada się na wzrost kosztów paliwa. O ile jednorazowo taka sytuacja nie powinna stanowić dużego problemu, to jej powtarzanie się jej może znacząco obciążać budżet dostawców.

 

– Zmiana trasy przejazdu najczęściej występuje z powodu wypadku lub wskutek wyłączenia drogi z ruchu na czas modernizacji. Utrudnienia z tym związane mogą wstrzymać ruch na wiele godzin lub wiążą się z wydłużeniem trasy. Jednym ze sposobów na minimalizowanie tego typu problemów jest stosowanie nowoczesnych urządzeń telematycznych, dzięki którym kierowca otrzymuje informacje o przeszkodach pojawiających się na jego drodze. Kluczowa jest współpraca spedytora z kierowcą, ponieważ to właśnie spedytor wyznacza kierowcy trasę, którą powinien się poruszać. W systemie może sprawdzić aktualne utrudnienia na drogach i wyznaczyć korytarz umożliwiający dotarcie do celu najbardziej ekonomiczną trasą – mówi  Bartosz Najman, CEO marki VIAON.

 

Kolejnym istotnym problemem właścicieli firm transportowych jest  zawiłość przepisów. Około 45% z nich przyznaje, że nie umie właściwie zinterpretować wytycznych, dotyczących płacy minimalnej i rozliczania czasu pracy kierowców.

 

– Regulacje prawa transportowego charakteryzują się ogromnym dynamizmem. Zarówno organy Unii Europejskiej, jak i rządy poszczególnych krajów, regularnie dokonują modyfikacji  w prawodawstwie. Najbardziej cierpią na tym przedsiębiorcy, którzy nieświadomi wprowadzanych zmian, narażają się na wysokie kary za niedopełnienie nowych obowiązków. Jednym z rozwiązań tego problemu jest korzystanie z usług firm zewnętrznych, które tak jak Ogólnopolskie Centrum Rozliczania Kierowców, zajmują się profesjonalnym rozliczaniem i analizą pracy kierowców delegowanych – dodaje Bartosz Najman.

 

Warto dodać Dla 34% ankietowanych największą trudność stanowi niedokładność samych kierowców. Według 22% z nich prowadzący pojazdy mają kłopot z prawidłowym wskazaniem momentu rozpoczęcia odpoczynku czy powrotu do pracy. 

 

– Niewłaściwa obsługa urządzeń w samochodach ciężarowych jest niekorzystna dla właścicieli firm transportowych, ale także dla samych kierowców. Ustawa o transporcie drogowym z 2001 r. narzuca spore kary finansowe za przekroczenie określonego czasu pracy zarówno na kierującego, jak i na przewoźnika – dodaje Najman. 

 

Przykładowy_widok_z_panelu_GBOX_Online_z_utrudnieniami__w_ruchu.jpgWyniki_badania.jpg


AdmirorGallery 4.5.0, author/s Vasiljevski & Kekeljevic.
Udostępnij