Advertisement

Najnowsze wydania

testowa góra

AdBlue a norma Euro 6

Info Pras Inter Cars AdBlue a norma Euro 6Norma Euro 6 dotycząca emisji spalin to kolejna z serii dyrektyw wydanych przez Unię Europejską. Nowe przepisy ponownie obniżają wartości maksymalne dla emisji cząstek stałych i tlenków azotu w pojazdach.

 

 

 

Samochody z silnikami Diesla przeszłmałą rewolucję techniczną, której celem było dostosowanie układu oczyszczania spalin tak, by osiągnąć wartości emisji niższe od tych, które norma Euro 6 przewiduje jago graniczne. Konstruktorzy zostali zmuszeni do zastosowania różnych systemózmniejszających  ilość  emitowanych zanieczyszczeń. Zmiany objęły m.in. wprowadzenie elektronicznego sterowania pracą silnika, zastosowanie bezpośredniego wtrysku paliwa w systemie Common Rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi, używanie turbosprężarek ze zmienną geometrią oraz wdrożenie recyrkulacji spalin (EGR). Ponadto pojawiły się katalizatory oksydacyjne minimalizujące emisję tlenku węgla (CO) i niespalonych węglowodorów (HC) oraz filtry cząstek stałych. Producenci zastosowaliteż w nowych pojazdach Selektywną Redukcję Katalityczną - SCR - technologię pozwalającą na redukowanie szkodliwych tlenków azotu do postaci azotu i wody. Umożliwia ona zmniejszenie, emitowanego przez silniki Diesla, poziomu szkodliwych dla człowieka i środowiska związków. Układ redukuje tlenki azotu (NOx do 90%), węglowodory (do 90%) i cząstki stałe (do 50%). SCR to jedyne rozwiązanie, które spełnia wymogi normy emisji spalin Euro 6 i normy EPA.

 

SCR i płyn AdBlue

Silniki z technologią SCR wykorzystują wodny roztwór mocznika (32, 5%) - AdBlue, który jest magazynowany w pojeździe w oddzielnym zbiorniku i wtryskiwany do układu wydechowego pojazdu. Następnie w katalizatorze SCR mocznik reaguje chemicznie i przekształca szkodliwe gazy w nieszkodliwy azot i parę wodną. AdBlue to roztwór o bardzo wysokiej czystości, stworzony i specjalnie dla zastosowania w przemyśle motoryzacyjnym.

Uzupełnienia płynu można dokonywać samodzielnie. Należy tylko pamiętać, by wlewać go do osobnego, przystosowanego do tego celu zbiornika.

Dolewanie AdBlue na stacjach serwisowych jest drogie, ponieważ traktuje się je jako usługę serwisową. Na stacjach benzynowych AdBlue z dystrybutora można kupić w cenach detalicznych. Inter Cars oferuje płyn w opakowaniach od 1,5-litrowych (dla samochodów osobowych) do paletopojemników o pojemności 1000 litrów(głównie dla baz transportowych).

AdBlue można znaleźć w sieci dystrybucyjne jInter Cars pod indeksem AD BLUE M.

 

Udostępnij