Najnowsze wydania

testowa góra

Active Break Asist 4 wiosną 2018 roku

mercedes benz tourismoActive Break Asist 4 będzie pierwszym aktywnym systemem hamowania awaryjnego z funkcją rozpoznawania pieszych dla autobusów turystycznych firmy Daimler. Zgodnie z planem ma być dostępny w pojazdach Mercedes-Benz i Setra od wiosny 2018 r. 


 

 

System ostrzeże kierowcę przed kolizją z pieszym za pomocą sygnału optycznego i dźwiękowego. W tym samym czasie zainicjuje częściowe hamowanie. Dzięki temu prowadzący pojazd będzie miał kilka możliwości, aby uniknąć kolizji - ostrzeżenie za pomocą klaksonu, ominięcie pieszego lub rozpoczęcie pełnego hamowania.

 

Active Break Asist 4 będzie bazować na elektronicznie skanującym wielotrybowym systemie radarowym, składającym się z radaru bliskiego i dalekiego zasięgu. Jak zapewnia producent, drugi z nich będzie wykrywał pojazdy wielośladowe i nieruchome przeszkody, znajdujące się w odległości do 250 m w linii prostej przed autokarem, a także jednoślady w odległości do 160 m i pieszych  do 80 m. Radar bliskiego zasięgu ma obejmować obszar maksymalnie do 70 m i rozpoznawać nawet pieszych i pojazdy znajdujące się z boku autobusu. 


 

 

 

 

 

Udostępnij