Najnowsze wydania

testowa góra

10 lat HMF Polska

HMF1520 K4 Pojazd gąsienicowyFirma HMF Polska, przedstawiciel duńskiego producenta żurawi samochodowych, obchodzi 10. rocznicę rozpoczęcia działalności. Okazją do podsumowania będą targi Energetab, które odbędą się w dniach 12-14 września 2017 r. w Bielsku-Białej.

 

 

 

 

Wśród rozwiązań, zrealizowanych i dostarczonych przez firmę w ciągu minionej dekady znalazł się m. in. prototyp pojazdu na gąsienicach, stworzony z myślą o wszystkich pracujących w ekstremalnych warunkach terenowych. Jego głównym odbiorcą mają być firmy energetyczne oraz inne ekipy pracujące w miejscach niedostępnych dla zwykłych samochodów. Jak zapewnia HMF, żaden, nawet ekstremalnie trudny teren, nie będzie stanowił dla tego pojazdu dostatecznie dużego wyzwania. W Polsce powstały na razie pierwsze projekty takiego samochodu, z kolei w Austrii stworzono już kompletny pojazd, który, jak mówią przedstawiciele firmy, cieszy się szerokim gronem zwolenników. Ma to być zasługą nie tylko szerokich i długich gąsienic, ale także zabudowanego dowolnego żurawia HMF (od 3 do aż 85 tonometrów!) wyposażonego w kosz do pracy na wysokości, który znacznie zwiększa funkcjonalność całej maszyny.

Innym ciekawym rowzwiązaniem, zaproponowanym przez firmę-jubilatkę było odrestaurowane podwozie STARA 266 6x6, z zamontowanym nowoczesnym żurawiem HMF 2120-K4. Jak mówią przedstawiciele pomysłodawcy - niska masa własna samochodu (10.500 kg), jego off-rodowe właściwości, daleki zasięg żurawia HMF 2120-K4 1330 kg na 12,4 m, a także wyposażenie dodatkowe takie jak wiertnica i kosz osobowy sprawiają, że jeden pojazd spełnia funkcję trzech maszyn: żurawia przeładunkowego, zwyżki osobowej (MEWP) i maszyny wiercącej.

Firma chwali się również współpracą z firmą Siemens przy turbinach wiatrowych, pracujących na terenie całej Polski. W kopule jednostki na wysokości ok. 100 m, zamontowany jest specjalnie zaprojektowany żuraw HMF 265. HMF.

 

 

 




Udostępnij