Najnowsze wydania

testowa góra

Daimler rozpoczyna produkcję FUSO eCantera w Europie

Fuso rozpoczyna produkcję eCantera w Europie - obraz nr 128 lipca 2017 roku Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) świętowała europejskie rozpoczęcie produkcji pierwszego na świecie lekkiego samochodu ciężarowego z napędem wyłącznie elektrycznym – Fuso eCantera. Fuso to marka należąca do Daimler Trucks Asia. Uroczystość odbyła się w zakładzie produkcyjnym w Tramagal w Portugalii, w którym produkowane są wszystkie eCantery, przeznaczone na rynki europejskie i amerykańskie na jednej linii z konwencjonalnym samochodem ciężarowym Fuso Canter.

 

 

Wraz z dzisiejszym rozpoczęciem produkcji eCantera stajemy się pierwszym działającym globalnie producentem, oferującym produkowany seryjnie samochód ciężarowy z napędem wyłącznie elektrycznym. Od teraz możemy sprostać rosnącemu w dużych metropoliach zapotrzebowaniu na lokalnie bezemisyjne samochody dostawcze. Mamy już pierwsze zlecenia od klientów, a we wrześniu przeprowadzimy światową premierę tej ciężarówki w jednej z najsłynniejszych metropolii świata ‒ powiedział Marc Llistosella, Prezes i Dyrektor Generalny MFTBC oraz szef Daimler Trucks Asia. 

 

Fuso eCanter jest produkowany na jednej linii z konwencjonalną lekką ciężarówką Canter. Jedynie specjalne komponenty elektrycznego układu napędowego są montowane na odpowiednich stanowiskach równoległych. do linii produkcyjnej. Samochody z portugalskiego Tramagal zostaną w najbliższych miesiącach przekazane klientom w Europie i Stanach Zjednoczonych.

Wcześniej, 7 lipca 2017 r., ropoczęto produkcję eCanterów w fabryce w japońskim Kawasaki, a już maju firma MFTBC zaanonsowała swego pierwszego klienta na rynku japońskim. 
Spółka Seven-Eleven Co., Ltd. jeszcze w tym roku będzie użytkowała w ramach swej floty 25 nowych eCanterów.

 

 

Lekka ciężarówka z napędem wyłącznie elektrycznym jest odpowiedzią  marki Fuso na publiczne zapotrzebowanie na bezemisyjne i ciche samochody do miejskiego transportu dystrybucyjnego. Ma ona przy tym wspomóc rozwiązywanie coraz poważniejszych problemów z hałasem i zanieczyszczeniem miast na całym świecie. 

W zależności od zabudowy i rodzaju eksploatacji, eCanter ma zasięg do 100 km i oferuje nośność podwozia od dwóch do trzech ton. Elektryczny układ napędowy pojazdu wyposażony jest w sześć wysokonapięciowych akumulatorów litowo-jonowych, każdy o napięciu 420 V i pojemności 13,8 kWh. System akumulatorowy dostarcza Accumotive z niemieckiego Kamenz, spółka córka Daimlera. 

Jak przekonuje producent,, 
w porównaniu z konwencjonalną wersją napędzaną silnikiem wysokoprężnym, oszczędności w zakresie kosztów eksploatacji mogą wynieść nawet 1000 euro na 10 000 km. 

 

Fuso_rozpoczyna_produkcję_eCantera_w_Europie_-_obraz_nr_1.jpgFuso_rozpoczyna_produkcję_eCantera_w_Europie_-_obraz_nr_2.jpg

 

 

 

 

 


AdmirorGallery 4.5.0, author/s Vasiljevski & Kekeljevic.
Udostępnij