Advertisement

Najnowsze wydania

testowa góra

Premiera nowego Forda Transita Custom

Ford Transit Custom - obraz nr 1Ford zaprezentował nowego Transita Custom, samochód dostawczy o ładowności jednej tony. Zamówienia na niego będzie można składać pod koniec tego roku, a pierwsze egzemplarze trafią do odbiorców juz na początku roku następnego. 

 

 

 

 

Przekonstruowany Transit Custom, napędzany silnikiem wysokoprężnym Ford EcoBlue o pojemności 2,0,  ma oferować nowe funkcje i możliwości. W ofercie pojawi się m.in. nowa wersja ECOnetic van o poprawionej efektywności spalania i emisji CO2 wynoszącej 148 g/km. Jak informuje producent, po raz pierwszy w grupie pojazdów użytkowych pojawiają się również takie technologe, jak inteligentny ogranicznik prędkości.

 

Nowa generacja Transita Custom wskazywać ma kierunek, w jakim będzie się rozwijać cała gama samochodów dostawczych Forda. Innym tego  przykładem będzie hybrydowa wersji modelu Plug-in Hybrid (PHEV) o zerowym poziomie emisji spalin, która trafi na rynek do 2019 r. Rozpoczęcie testów z klientami producent planuje na ostatni kwartał tego roku.

 

Silniki EcoBlue oraz nowa wersja ECOnetic

Nowy Ford Transit Custom napędzany jest przez silnik wysokoprężny Ford EcoBlue, który został wprowadzony do modelu w 2016 roku. Dostępny jest w wersjach 105 KM, 130 KM i 170 KM. Jak podaje producent, w porównaniu z 2, 2-litrowym poprzednikiem zużycie paliwa zmiejszyło się nawet o 13%, a moment obrotowy wzrósł z kolei o 20%. 

Klientom, poszukujących najwyższej wydajności i oszczędności paliwa, nowy Custom ma oferować wersję ECOnetic, która według producenta zapewni emisję CO2 na poziomie 148 g/km i zużycie paliwa wynoszące 5,7 l/100 km. Dostępna w serii 300 z krótkim rozstawem osi, wersja ECOnetic wykorzystuje silnik o mocy 105 KM z funkcją Auto-Stop-Start, opony o niskim oporze toczenia oraz funkcję kontroli przyspieszania (Ford Acceleration Control) wraz z ogranicznikiem prędkości do 100 km/h.

Wśrod opcji nowego Transita Custom znajdą się również: dwie wysokości dachu, dwie opcje rozstawu osi, z DMC od 2,6 do 3,4 tony, ładowność do 1450 kg, oraz nadwozia van, kombi i van z podwójną kabiną.

 

Kabina jak mobilne biuro.

Jak podkresla Ford, projekt kabiny nowego Transita został zaprojektowany z myślą o tych klientach, którzy traktują samochód również jako mobilne biuro i przy tym chcą mieć nieksrępowane możliwości interakcji z urządzeniami, takimi jak laptopy i samrtfony. 

 

W nowym wnętrzu znajdą się schowki, które jedynie w samym panelu instrumentów będą miały łączną pojemność 25 l. Pośród nich obecne będą trzy otwarte półki ulokowane na wierzchu deski rozdzielczej, mogące pomieścić podkładki pod dokumenty czy telefony komórkowe, a także pojemny schowek umożliwiający wygodne przechowywanie np. dokumentów w formacie A4, w dolnej zamykanej części. 


Dla wygody użytkowników przewidziano również składany uchwyt na kubek, ulokowany tuż ponizej lewarka zmiany biegów, będący uzupełnieniem znajdujących się na zewnętrznych krawędziach deski uchwytów na kubki i dwulitrowe butelki. Boczki drzwiowe wyposażone zostaną w trzy duże schowki i praktyczny uchwyt, zintegrowany z dekoracyjnym poszyciem drzwi. 

Jak przekonuje producent, wszystkie nowe ekrany i pulpity sterownicze zostały stworzone z myślą o kierowcy, poprawie ergonomii i łatwości użycia. Wersje najlepiej wyposażone dysponować będą 8-calowym, dotykowym ekranem z systemem SYNC 3
, który może być obsługiwany za pomocą gestó i komend głosowych. 

 

W pojazdach nie wyposażonych w 8-calowy lub 4-calowy wyświetlacz, stacja dokująca MyFord znajdować się będzie na środku tablicy przyrządów, co da mozliwej wygodnego korzystania ze smartfonu, odtwarzacza MP3 czy systemu nawigacji satalitarnej.  Gniazda USB i 12 V umieszczone będą w górnej części przed kierowcą oraz obok dźwigni zmiany biegów, aby ułatwić podłączenie urządzenia.

 

Zaawansowane technologie i systemy wspomagające kierowcę.

Nowy Ford Transit Custom będzie pierwszym dostawczym pojazdem oferującym inteligentny ogranicznik prędkości, który umożliwia automatyczną regulację maksymalnej prędkości pojazdu, przy użyciu systemu rozpoznawania znaków drogowych.Ponadto samochód będzie oferował system informacji o obiektach w martwym polu widzenia lusterek z ostrzeganiem o ruchu poprzecznym, który informuje kierowców o potencjalnym zagrożeniu podczas wycofywania się z miejsca parkingowego. bardzo ograniczoną widoczność do tyłu.

 

Wyposażenie nowego samochodu uzupełni zestaw technologii już dostępnych w modelu Transit Custom, takich jak systemy ostrzegania przed kolizją i  wykrywania pieszych, tempomat adaptacyjny, automatyczny układ awaryjnego hamowania, system utrzymania w pasie ruchu czy też automatycznej stabilizacji przy bocznych podmuchach wiatru.

 

Klienci będą mogli również skorzystać z nowego moduł interfejsu uaktualnień, który w przypadku pojazdów z rynku wtórnego umożliwia uzyskanie dostępu do danych z systemów pojazdu, dzięki czemu można je obsługiwać i kontrolować skuteczniej przy użyciu danych w czasie rzeczywistym. 

 

Ford_Transit_Custom_-_obraz_nr_1.jpgFord_Transit_Custom_-_obraz_nr_2.jpgFord_Transit_Custom_-_obraz_nr_3.jpgFord_Transit_Custom_-_obraz_nr_4.jpgFord_Transit_Custom_-_obraz_nr_5.jpgFord_Transit_Custom_-_obraz_nr_6.jpgFord_Transit_Custom_-_obraz_nr_7.jpgFord_Transit_Custom_-_obraz_nr_8.jpg

 




 

 

 

 

 

 

 


AdmirorGallery 4.5.0, author/s Vasiljevski & Kekeljevic.
Udostępnij