Najnowsze wydania

testowa góra

Bosch i Daimler prezentują parkowanie bez kierowcy w realnych warunkach

Bosch i Daimler prezentują parkowanie bez kierowcy w realnych warunkach - obraz nr 1Zautomatyzowana, oparta na smartfonie, usługa parkowania została uruchomiona jako projekt pilotażowy na parkingu w Muzeum Mercedes-Benz. Infrastrukturę dostarcza Bosch, natomiast technika samochodowa pochodzi z firmy Daimler. Parkowanie bez udziału kierowcy to oszczędność czasu i zmniejszenie poziomu stresu, który towarzyszy prowadzącemu pojazd.  

 

 

 

Ręczne parkowanie jest już przeszłością. Na parkingu wielopoziomowym w Muzeum Mercedes-Benz w Stuttgarcie, firmy Bosch i Daimler zaprezentowały automatyczne parkowanie samochodu (ang. automated valet parking) w realnych warunkach. Za pomocą polecenia wydanego ze smartfonu, samochód przejechał do wyznaczonego miejsca postojowego bez kierowcy w środku i bez konieczności  monitorowania przez niego ruchu pojazdu. Zautomatyzowane parkowanie samochodu to ważny krok na drodze do autonomicznej jazdy. Realizowany na parkingu wielopoziomowym w Muzeum Mercedes-Benz projekt pilotażowy jest pierwszym na świecie rozwiązaniem opartym na infrastrukturze, oferującym w pełni zautomatyzowaną usługę podjazdu i zaparkowania w realnym ruchu, z kierowcą i bez kierowcy. Odwiedzający muzeum będą mogli już na początku 2018 roku doświadczyć komfortowej obsługi na parkingu i zaoszczędzić czas spędzony na parkowaniu.

 

- Autonomiczna jazda nadejdzie szybciej niż się spodziewamy. Parkowanie bezobsługowe w muzeum dowodzi wyraźnie, z jak zaawansowaną technologią mamy już do czynienia.  – mówił dr Michael Hafner, kierownik rozwoju zautomatyzowanych jazd i aktywnego bezpieczeństwa w samochodach Mercedes-Benz.

 

- Wykorzystanie inteligentnej infrastruktury parkingowej i jej łączności z pojazdami pozwoliło nam na szybsze zrealizowanie parkowania bez udziału kierowcy, niż wcześniej zakładaliśmy – dodaje Gerhard Steiger, prezes działu Bosch Chassis Systems Control.

 

Do miejsca parkingowego i z powrotem
Korzystając ze smartfonu każdy może zarezerwować samochód poprzez aplikację. Jazda zaczyna się, gdy pojazd samodzielnie podjeżdża do miejsca odbioru. Zwrot samochodu jest tak samo prosty: klient opuszcza pojazd w miejscu zdawania na parkingu i oddaje go, używając aplikacji w smartfonie. Gdy inteligentny system parkingowy zidentyfikuje pojazd, samochód zaczyna jechać i jest kierowany do wyznaczonego miejsca postojowego.

 

Parkowanie bezobsługowe, czyli bez udziału kierowcy, jest możliwe dzięki współpracy inteligentnej infrastruktury parkingowej, dostarczonej przez firmę Bosch, i techniki samochodowej Mercedes-Benz. Czujniki zainstalowane na parkingu monitorują korytarz prowadzący i jego otoczenie podczas kierowania samochodem. Technika w samochodzie przetwarza polecenia z infrastruktury parkingowej na manewry i, w razie konieczności, w porę zatrzymuje pojazd. Czujniki infrastruktury parkingowej oraz technika komunikacyjna pochodzą z firmy Bosch. Daimler dostarcza prywatny parking muzealny i pilotażowe samochody. Razem z firmą Bosch określa interfejs między infrastrukturą a pojazdem oraz dokonuje koniecznych zmian w czujnikach i oprogramowaniu pojazdów.

 

Pierwsze na świecie dopuszczenie do użytkowania dla bezobsługowego parkowania
Po premierze nastąpi intensywna faza testowania i uruchamiania. Od samego początku projekt był nadzorowany przez lokalne władze – regionalny urząd administracyjny w Stuttgarcie i Departament Transportu w Badenii-Wirtembergii – oraz przez ekspertów z TÜV Rheinland, co ma na celu ocenę bezpieczeństwa eksploatacji techniki samochodowej i parkingowej. Organy dopuszczające muszą jeszcze wydać ostateczną zgodę, zanim będzie można po raz pierwszy na świecie zaoferować bezobsługowe, zautomatyzowane parkowanie w Muzeum Mercedes-Benz. Ma to nastąpić na początku 2018 roku. W ten sposób Bosch i Mercedes-Benz gromadzą doświadczenie w obsłudze użytkowników zautomatyzowanego parkowania. Istniejące parkingi wielopoziomowe mogą być doposażone w odpowiednią infrastrukturę. Dla operatorów parkingów bezobsługowe parkowanie oznacza bardziej efektywne wykorzystanie dostępnej przestrzeni – na tej samej powierzchni może się zmieścić do 20 procent więcej pojazdów.

 

Bosch_i_Daimler_prezentują_parkowanie_bez_kierowcy_w_realnych_warunkach_-_obraz_nr_1.jpgBosch_i_Daimler_prezentują_parkowanie_bez_kierowcy_w_realnych_warunkach_-_obraz_nr_2.jpgBosch_i_Daimler_prezentują_parkowanie_bez_kierowcy_w_realnych_warunkach_-_obraz_nr_3.jpg


AdmirorGallery 4.5.0, author/s Vasiljevski & Kekeljevic.
Udostępnij